privatni IP adresy

Tomas TPS Ulej tps at tps.sk
Wed Mar 18 19:56:43 CET 1998

> Zkuste si dat traceroute na 192.167.1.1 - to neni privatni sit, taky
> neexistuje a presto trace 'nekam' bezi a pak skonci na unreachable.
> Dulezite je aby ty privatni site nikdo neinzeroval. Nastavovat kazdy
> router aby ty site oznacene jako privatni 'dropnul' je sice hezke,
> ale jaky to ma prakticky vyznam ? (krome toho ze trace skonci od dva-tri
> hop-y driv).

1) 192.167.1.1 privatna siet skutocne nie je, ale ripe si ju vyhradil pre
nejake interne testovaniaalebo nieco podobne, doporucujem:

 whois -h whois.ripe.net 192.168

to co sa zobrazi by malo uspokojit Vase poxybovanie o 192.168

2) co Vam hovori zbytocny traffic, pustit si do siete nieco co skonci o pat
hopov dalej je zbytocne sirenie paketov. Pripada mi to ako neprestavovat
port type na PPP/IP z PPP/IP+IPX :)) Neviem, mam pocit, ze admini su plateni
aj za to, aby taketo veci RAZ premyseli a RAZ nastavili.. ten "zabity" den
sa oplati... u velkych sieti urcite

-Tomas 'TPS' Ulej
System Administrator
NETLAB+, Drienova 34, P.O.BOX 72, 82025 Bratislava
tel: +421 7 5788501, 5788502
fax: +421 7 5788788
nic: tu36-ripe
url: http://www.tps.sk