Jak merit mnozstvi dat prenesenych mezi pocitaci?

Tomas Najman tomas at trilog.cz
Wed May 6 14:51:06 CEST 1998

Vazeni,

mam jeden zasadni problem, potrebuji ho rychle vyresit a nechce se mi
verit, ze uz to nekdo nepotreboval...;-)

Na nasi pevnou linku je pripojeno par pocitacu, u kterych
potrebujeme sledovat, jake mnozstvi dat bylo z/na internet
preneseno za urcite obdobi. Proste klasicke zpoplatneni linky podle
zatizeni.

Ale jsou tu urcita omezeni:

1) Pocitace jsou na jedne fyzicke LAN, takze se neda pouzit klasicke
mereni na routerech.

2) Castecnym resenim by bylo pouziti Proxy na routovacim serveru, ale
potrebujeme sledovat i OUT data. A neni to zrovna nejlevnejsi reseni.
Pouziva to nekdo takhle?

3) Network monitor v NT serveru to sice resi (i kdyz je problem, ze
normalni ukladani dat na LAN server se mi nedari
odfiltrovat od dat, pro stahovani WWW stranek z Internetu)
Ovsem zasadni problem tohoto reseni je, ze vsechny analyzatory tohoto
typu si vytvareji obrovsky log, aby se pak dala data blize rozebrat.
To me ovsem vubec nezajima a neda se to vypnout, nebo ano?
Takze po par minutach mam na disku serveru desitky MB svinstva.

Proste a jednoduse, existuje program pro NT, ktery bude porad
spusteny a po urcite dome mi rekne, ze z/na pocitac s IP adresou xy
bylo preneseno 223MB dat pres HTTP, 65MB pres FTP a 12MB treba
telnetem?)

Prosim o jakoukoliv radu, pripadne postouchnuti...
Ja toto resite vy, ISP, aby kazdy platil jen tolik, kolik opravdu
prenese dat????

Diky
Tomas Najman, TRILOG s.r.o.