Jak merit mnozstvi dat prenesenych mezi pocitaci?

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Wed May 6 21:27:33 CEST 1998

On  6 May 98 at 17:54, Leos Bitto wrote:

> : Proste a jednoduse, existuje program pro NT, ktery bude porad
> : spusteny a po urcite dome mi rekne, ze z/na pocitac s IP adresou xy
> : bylo preneseno 223MB dat pres HTTP, 65MB pres FTP a 12MB treba
> : telnetem?)

> Ja pouzivam coby router pro pripojeni na Internet PC s Linuxem a tam proste

    Kdysi jsem se pro nekoho pokousel neco takoveho najit a vsechno byly
jen pomerne drahe komercni baliky (tedy, nakonec jsem nasel tusim jen
jeden). Pokud to potrebujete vyresit rychle a lacino, dejte tam nejakou
starou 386+8MB pameti, na ni FreeBSD nebo pripadne Linux (Leos promine
poradi) a statistiky muzete mit po libosti. NT s WWW, FTP, mysoidni spravou
a bezpecnostnimi dirami pak muzete mit pripojeno vevnitr na stejne LAN jako
jsou zakaznici.

Obavam se, ze predpoklad, ze (ostatni) ISP maji tento pripad jiz
vyresen nemusi byt platny - aniz bych chtel rozpoutat nejakou vasnivou
debatu (a neoznacil bych se ani za clena anti-M$ ligy), ISP nepouzivaji NT
na miste routeru pripojujiciho zakazniky. Na tom miste ma byt CISCO nebo
nejaky ekvivalentni hardware a prinejhorsim, u velmi malych ISP PC s Unixem.
Tento hardware (resp software) pak poskytuje jednoduche prostredky pro
reseni problemu na ktere je (mj.) urcen.

                                        S pozdravem

                                                Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz