posta na skolach - Pozor dlouhe a jednostanne zaujate

Jiří Kuchta Kuchta at dean.fee.vutbr.cz
Fri May 15 11:44:09 CEST 1998

Dne 15 May 98, v 10:02, napsal(a) Frantisek Rysanek :

> U EUnetu pracuje par staromilcu (tim nemyslim sebe, ja jsem maly pivo),
> kteri nedaji dopustit na UUCP (a umi konfigurovat zpameti kdyz je
> vzbudite  o pulnoci).
> I POP3 schranka se da udelat tak, aby do ni chodila posta pro celou
> domenu, nikoli pro jedineho uzivatele. Pokud to provider mentalne

jenomze v POP schrance zmizi udaj o skutecnem prijemci z obalky dopisu.
Zustane jenom hlavicka TO:, ktera neni pro doruceni relevantni. Takze
napriklad dopisy z konferenci nebo z rozesilacich seznamu pak musi nekdo
rucne forwardovat prijemcum. Navic POP se neda tak snadno automatizovat.
Kdyz jsme na nekolika ustavech kdysi provozovali UUCP, tak to meli
jednoduche. Kdokoliv mohl zapnout prislusny pocitac, z menu spustit davku pro
spojeni, posta se automaticky vymenila, roztridila podle aliasu a dotycny si pak
svou precetl.

> Reseni budoucnosti podle mych predstav je konkurence na telekomunikacnim
> trhu, laciny bandwidth, lacine pevne linky :) Dial-upy jsou tragedie.

Zvlaste tehdy, kdy se cela organizace z uspornych duvodu chce vejit do
jednoho levneho dial-up uctu.

> Abych tady nehanel providery, kteri delaji jenom POP: ono to neni
> jen o know-how, ale take o kalkulaci nakladu. Cim vic ruznych sluzeb
> a extraburtu budete nabizet, tim vic a kvalifikovanejsi lidske prace
> do toho budete muset davat, porostou naroky na dokumentaci apod.
> Kdyz nasekate tisice jednotnych dial-upu s POPovou schrankou, jak
> Bata cvicky, projevi se to v prumernych nakladech. Odpadnou Vam
> problemy, jak vysvetlit laickemu zakaznikovi, za co vlastne plati.

presne tak. kdyz pripoji nekoho pres UUCP, tak ztrati prehled (a poplatky) o
mnozstvi skutecnych postovnich schranek. Pak jedine provest pripojeni jako
sit, mit svuj vlasni sendmail ... a jsme zase u Linuxu.

----
Ing. Jiří Kuchta   (Jiri Kuchta)
        Technical University of Brno;
        Fac. off Electrical Engineering and Computer Science
        Department of Computer Science and Engineering
        Božetěchova 2; CZ-61266 Brno; Europe; Earth
+------------------------------------------------------------------
tel: +420-5-7275-222; +420-5-43167-322  fax: +420-5-41211141
mailto:kuchta at fee.vutbr.cz
http://www.fee.vutbr.cz/~kuchta
Fido: 2:421/13.7
Pegasus Mail - ceska WWW: