posta na skolach - Pozor dlouhe a jednostanne zaujate

Leos Bitto bitto at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Fri May 15 13:32:08 CEST 1998

Jiri Kuchta (Kuchta at dean.fee.vutbr.cz) napsal:

: Dne 15 May 98, v 10:02, napsal Frantisek Rysanek :
:
: > U EUnetu pracuje par staromilcu (tim nemyslim sebe, ja jsem maly pivo),
: > kteri nedaji dopustit na UUCP (a umi konfigurovat zpameti kdyz je
: > vzbudite  o pulnoci).
: > I POP3 schranka se da udelat tak, aby do ni chodila posta pro celou
: > domenu, nikoli pro jedineho uzivatele. Pokud to provider mentalne
:
: jenomze v POP schrance zmizi udaj o skutecnem prijemci z obalky dopisu.
: Zustane jenom hlavicka TO:, ktera neni pro doruceni relevantni. Takze
: napriklad dopisy z konferenci nebo z rozesilacich seznamu pak musi nekdo
: rucne forwardovat prijemcum.

Tak na tohle samozrejme musi provider zajistit ze se do hlavicky mailu
vlozi informace o skutecnem prijemci z obalky dopisu. Sendmail je mocny,
ten to zvladne. Ne tak ovsem nekteri provideri. :(

: Navic POP se neda tak snadno automatizovat.

Co se na popu neda automatizovat? Po navazani PPP spojeni se proste spusti
prislusny POP klient... nevidim v tom problem. Jen si nevybrat hloupeho
klienta.

: Kdyz jsme na nekolika ustavech kdysi provozovali UUCP, tak to meli
: jednoduche. Kdokoliv mohl zapnout prislusny pocitac, z menu spustit

Me to uplne stejne funguje u spojeni pres POP-3. Na strane serveru i
klienta je Linux, ale stejne tak by tam mohl byt jakykoliv jiny unix
se sendmailem. Funguje to tak ze po kazdem navazani PPP spojeni se
vymeni posta - odchozi se posle pomoci SMTP, prichozi se stahne z jedne
POP schranky a podle udaju o skutecnem adresatovi ktere do hlavicky
pridava server se roztridi. UUCP jsem nevolil protoze potrebuji IP
spojeni kvuli surfarum. No a s par CGI scripty kterymi se to ovlada
kliknim z browseru to proste nema chybu. Tim ze jsem tohle reseni
vymyslel a psal sam jsem mozna delal na prvni pohled zbytecnou praci,
vzdyt na to existuje tolik hotovych reseni... Ale ziskal jsem tim
pro me velice podstatnou vec: reseni do ktereho vidim a je mi jasne
jak funguje. A pokud se vyskytne problem (a to se ze zacatku proste
vyskytovaly) tak muzu nadavat jen sam sobe. A hlavne ho muzu okamzite
opravit.

Takze se me proste uz nepokousejte presvedcit o tom ze software XYZ
je na tohle nejlepsi, ja vim ze to neni pravda. Nejlepsi je proste
to co jsem si napsal sam. :) Je mi jasne ze pro spoustu lidi je to
moje reseni neprijatelne protoze pojny jako unix a editor vi jim
nahaneji hruzu. Podle toho se ovsem jasne pozna ze neni urcene pro
ne. At si koupi reseni postavene ve windows, se spoustou klikacich
okynek a roletovych menicek. A at si stravi zbytek zivota tim ze
budou nadavat jak tam nejde tohle a jak tam nejde tamto. Kazdy sveho
stesti strujcem...

Leos Bitto