posta na skolach - SUMMARY

Milan Kerslager milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz
Fri May 15 14:35:07 CEST 1998

ETRN & fronta:
Nejsou vyreseny problemy s timeouty ve fronte. Prodluzovani timeoutu
je nesympaticke (odesilatel nevi, ze dopis nejde dorucit) a zakaznika nuti
casto a pravidelne vytacet linku. Potrebuje pevnou IP adresu. Navic nekteri
provideri smeruji MX zaznamy na ten dial-up pocitac, ktery je pripojeny
jen obcas a to se mi nelibi. Jde to vyresit pres mailertable, ale to asi
oni nevi :-( To jen potvrzuje domnenku, ze to je diletantske reseni :-D

POP & multi-drop mailbox:
Hezke reseni, ale ztraci se RCPT To: z obalky. Vyzaduje spravnou
konfiguraci sendmailu, aby RCPT To: prepisoval do hlavicky jako
fetchmailu. Ten to umi roztridit do ruznych mailboxu nebo dokonce
forwardovat na jiny stroj (napr. s Mercury). Pokud chybi X-Recepient-To:,
dokaze vystourat prijemce z To: nebo z radku Received:, kam nove sendmaily
ukladaji prijemce (...for huzva at firma.cz). Nepotrebuje pevnou IP adresu,
umi to vetsina dnes prodavanych komercnich programu.

UUCP:
Umi samo vytacet, ale je to neprakticke, protoze u toho nemuze soubezne
jet TCP/IP. UUCP ale umi spolehlive chodit i po IP, cimz je vymalovano.
Proc se dnes vsichni snazi objevit Ameriku, kdyz UUCP je tu temer
odvzdycky? Konfigurace je u klienta dohromady asi 15 radku ve 3 souborech,
na strane serveru jeste mene (myslim, ze dokonce jen v 1 souboru).
Absolutne zadne problemy s timeouty, ztratou obalky, etc. Spickove reseni.
Umi to jen maloktery komercni program, coz je skoda, nepotrebuje pevnou IP
adresu.

Zaver:
Nechapu, proc se provideri brani UUCP. Ve vsech zminenych pripadech je
potreba konfigurovat DNS, sendmail a to uz pak UUCP nikoho zabit nemuze
(fak na tom nic neni). Duvodem muze byt snad jen to, ze M$ SW to neumi, tak
je to implicitne blby. Ja pouzivam UUCP a nemuzu si ho vynachvalit...
Navic pridat dalsiho UUCP na serveru je vec jen pridani jmena a hesla...
Ovsem nachazim posledni dobou poezii i v multi-drop mailboxech :-),
zejmena po precteni dokumentace k fetchmailu.

Mam o tom rozepsanou praci (priloha diplomky) vcetne funkcnich prikladu.
Poslu sem behem pristiho tydne URL, kde to bude viset. Urcite se to objevi
na www.linux.cz a jinde. Dekuji vsem zucastnenym za obohacujici diskuzi :-)

> P.S: nekdo tady zminoval ztraty/naklady ktere mohou vzniknout pokusem
> instalovat neco jineho nez exchange. Nemohl by je dotycny blize

Psal jsem to presne obracene. Tj. na Exhchange + M$ NT je potreba HW jako
prase a vyzkouset Linux/jiny_free_system nestoji nic ;-) jen clovek nesmi
byt blbej a musi si obcas nechat poradit od chytrejsiho.

Motto: Nejspravedliveji rozdelenou veci na Zemi je rozum: Nikdo si
       nestezuje, ze ho ma malo.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution
                        E-mail: milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz