deravy pmail (was: posta na skolach)

Zdenek Hladik hladikz at infima.cz
Sun May 17 21:32:09 CEST 1998

On 17 May 1998 17:28:04 +0200, xsrchl at fel.cvut.cz (Lumir Srch ml.)
wrote:

>	Ja nevim, ale prijde mi, ze zde plati prislovi: "Darovanemu koni na zuby
>nekoukej." Bud ho nepouzivej nebo pripadne chyby sepis a posli je autorum. Aspon
>tak pomuzes. Nerikam, ze je PMail dokonaly, ale za to, kolik stoji, toho opravdu
>poskytuje peknou spoustu.
>
>				s pozdravem
>
>					Lumir Srch ml.

Kazda mince ma dve strany. Pmail byl na zacatku v DOS verzi asi
bezkonkurencni. Navic si dobre rozumel s Netware. O Win verzi bych to
uz asi nerekl. Me osobne vadi preci jen trochu kostrbate vyuziti win32
rozhrani. Dnes existuji i dalsi velmi dobre mail programy To ovsem
neznamena, ze nema spoustu vybornych vlastnosti, kvuli  kterym nestoji
za to ho pouzivat.

Rozhodne bych ale vubec nebral snahu neco na nem kritizovat jako neco
spatneho. Uzivatele maji pravo vedet ze neco neni uplne OK. Jinak to
dopadne jak s windozou, kdy dnesni mladi uzivatele ktere "maly mekky"
odkojil svymi OS se na cloveka divaji jak na blazna, kdyz se mu
nelibi, ze nejaky OS pada (vzdyt to neni tak casto :-) nebo ze pri
reseni problemu se bezne pouziva postup vystoupit/nastoupit.

Proste, dobry SW bude jeste lepsi, pokud tu bude existovat zpetna
vazba od uzivatelu a pokud take uzivatele budou tusit ze neco muze byt
i lepsi.

Doufam ze tu nevznikne flamewar o tom ktery mailer je ten nejlepsi ale
pripadne vecny rozbor dobrych ci spatnych vlastnosti jendotlivych
programu budiz vitany.

Ja osobne bych docela rad nasel neco co:

1. umi spolehlive pouzivat DUN.

2. ma robustnejsi DB nez Pmail - nekonzistence a ztracene zpravy se mi
objevuji cca 3x do mesice ( pri provozu cca 80 zprav denne.

3. umi HTML mail, neni dnes uz tak ridky, a oproti kanaliim je to asi
trosku sikovnejsi.

Mym favoritem je Eudora Pro, kterou jsem pouzivam pred Pmailem jeste
pred jejji komercionalizaci. Pouzivate ji nekdo?

                                               Zdenek Hladik
                                            I N F I M A - W A N
                           /""""""\      Internet,LAN,WAN consulting
                         ( (o)  (o) )   Zazvorkova 2008 Praha 5,Czech
                             (..)           tel/fax +4202-5612731
                             ----       Internet: hladikz at infima.cz
                            \____/  --,      BBS 3122741(30 lines)
                                     / ,  ,     BBS.INFIMA.CZ