Default DNS CNAME zaznam

Ales Dryak A.Dryak at sh.cvut.cz
Thu Oct 22 01:55:50 CEST 1998

Ales Dryak napsal:

>A to je receno kde?? Podle me i RFC lze k wildcardu pripojit libovolne
>zaznamy. Pravda obvykle se to pouziva pro MX zaznamy. BTW o replikaci
mezi
>primary a secondary mate zrejme taky mirne zkreslenou predstavu,
wildcardy se
>replikuji zcela v pohode a podle standardu.

Pokud je to tak, je to odpoved na puvodni dotaz, ktery padl v konferenci

winnt at . Vy mate wildcard pro CNAME nebo A zaznam prakticky vyzkouseny?
Muzete napsat, jak ma vypadat ten radek? A zbytek tabulky?

Vzhledem k tomu, ze je to prvni, co cloveka napadne zkusit, je divne,
ze by to tazatel nevyzkousel. Bez vasi poznamky bych se do toho
byval taky nepustil. Ted jsem chvili cvicil s CNAME, chodi to, ale
zjistil
jsem jeden (logicky zduvodnitelny) neprijemny efekt.

(zkousel jsem to jen v ramci primaru, replikaci na sekundar ne)

Dela to problemy u dotazu na veci, ktere nebyvaji explicitne napsany
v tabulce, tj. "jmeno.subdomena" "jmeno.subdomena.domena"
Korektne funguje pri dotazu na jmeno v ramci subdomeny a pri kompletnim
zadani jmeno.subdomena.domena.tld
(v nslookupu s defaultnim serverem subdomeny ani
"jmeno.subdomena.domena.tld")
Proste pripady, kdy k dotazu zkusmo prilepuje kousky ze jmena spravovane

domeny, az se trefi. Priklad viz nize.
Nevadi to pri dotazu na jmeno v ramci subdomeny,
ani pri kompletnim zadani jmeno.subdomena.domena.tld

Zkousel jsem
*               IN      CNAME   lab1
*.domena.cz.    IN      CNAME   lab1.domena.cz.
pripadne ostatni kombinace leve a prave strany.

V nslookupu mi odpovidal trochu nepatricne i kdyz z hlediska nastaveni
asi korektne.
Rekneme, ze mam zaznamy
server1         IN      A       1.2.3.4
www             IN      CNAME   server1

Na dotaz:
nslookup>www

odpovi:
Name:    server1.domena.cz
Address:  1.2.3.4
Aliases:  www.domena.cz

zatimco na dotaz:
nslookup>www.domena.cz

odpovi:
Name:    lab1.domena.cz
Address:  1.2.3.4
Aliases:  www.domena.cz.domena.cz

Pro Ackove jmeno, cili server1 je to totez.
Cili, pri existenci wildcard v tabulce ma asi prednost pred pridavanim
pripon z retezce jmena domeny.

Martin Postulka

Myslim, ze jsme oba zkouseli podobnou konfiguraci:

.               IN      SOA  ns.mfcr.cz. root.nsp.mfcr.cz. (
                1 10800 3600 3600000 86400 )
                IN      NS      ns.mfcr.cz.
ns.mfcr.cz.     IN      A       1.1.1.1
cz.             IN      MX      10 ns.mfcr.cz.
*.sk.           IN      MX      20 ns.mfcr.cz.
                IN      A       2.2.2.2
*.sh.cvut.cz.   IN      CNAME   ns.mfcr.cz.

Jenom ja mam asi novejsi resolver v nslookupu, takze vysledky jsou
lepsi. Zminene problemy resi pouziti dvojiho DNS. Zone transfer beha v
pohode.

> www
Server:  adx2.sh.cvut.cz
Address:  147.32.118.173

Name:    ns.mfcr.cz
Address:  1.1.1.1
Aliases:  www.sh.cvut.cz

> www.sh.cvut.cz

Server:  adx2.sh.cvut.cz
Address:  147.32.118.173

Name:    ns.mfcr.cz
Address:  1.1.1.1
Aliases:  www.sh.cvut.cz

> www.sk.
Server:  adx2.sh.cvut.cz
Address:  147.32.118.173

www.sk  preference = 20, mail exchanger = ns.mfcr.cz
www.sk  internet address = 2.2.2.2
(root)  nameserver = ns.mfcr.cz
ns.mfcr.cz      internet address = 1.1.1.1

Rad bych vedel na co to vlastne dotycny potreboval...

Ales Dryak