Jak ziskat pres proxy soubor jehoz prenos byl prerusen

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Fri Oct 23 17:38:47 CEST 1998

On Fri, 23 Oct 1998, Petr Nachtmann wrote:

(Autor necitovan.) (Ale byl to Pavel Satrapa :-)
> [...]

Tohle jsem asi uplne nepochopil.

> Velice me zaujal text, ktery jste zrejme o tomto seminari zrejme napsal
> prave vy (zahodil jsem URL), kde jste psal i o ruznych netradicnich
> pristupech k proxy cache. Pokud by v proxy skutecne probihalo "ocisteni"
> GIFu (redukce palety pouze na skutecne pouzite barvy, ev. i odstraneni
> redundantnich informaci) a optimalizace JPEGu (vetsinou, i kdyz ne vzdy,
> je vyhodnejsi progresivni misto "obycejneho" a kvalita vyssi nez 60
> zbytecna). Urcita automaticka optimalizace by tedy prinesla velmi
> pozitivni efekt na dobu stahovani nekterych stranek. Lze se jen divit,

Tak tohohle nas Boze chran.
Taky by mohl server nebo cache rozhodovat, ze kdyz majitel(ka) stroje
toho a toho ma dvanact dioptrii, tak se ji muze klidne servirovat
v polovicnim rozliseni.
Jak rozlisite veci, ktere se maji uzivateli ,,jenom ukazat`` od tech,
ktere se maji pripadne jeste k necemu pouzit a ktere by tim padem
zkonene byt nemely?
A hlavne, kdo dava komukoli pravo menit po ceste obsah prenasenych dat???
Pri slove ,,optimalizace`` se mi uz jezi chlupy.  Protoze v posledni dobe
je toto slovo pouzivano ve ztratovem vyznamu.
(BTW, slyseli jste o optimalizaci site skol nebo nemocnic? Ale to odbocuji.)
Optimalni (lat. optimus) znamena nejlepsi. (Jen proto, ze tohle spousta
lidi uz nevi, muzeme slyset slovo ,,nejoptimalnejsi``.)  V soucasne dobe
ovsem ,,optimalizovat`` znamena vetsinou ,,ponicit``.

> proc takova oprimalizace neni k dispozici jako plugin primo do serveru,
> kdyz uz ne do proxy. Spousta grafiky na WWW je totiz prenasena naprosto
> neefektivne a to i v pripade tak renomovanych webu jako Altavista, Amazon
> ci Intellicast.

Prenasena nebo ulozena? Nemela by byt treba ,,optimalizovana`` jeste pred
ulozenim na server? A pak servirovana (beze zmeny) tak, jak ji autor zamyslel?

Vsem pekny weekend preje
                           BoChal