Jak ziskat pres proxy soubor jehoz prenos byl prerusen

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Fri Oct 23 19:59:39 CEST 1998

> Tak tohohle nas Boze chran.
> Taky by mohl server nebo cache rozhodovat, ze kdyz majitel(ka) stroje
> toho a toho ma dvanact dioptrii, tak se ji muze klidne servirovat
> v polovicnim rozliseni.

Sorry, ale nemluvil bys takhle, kdyby sis vyzkousel optimalizovat nejaky
JPEG pres http://www.gifwizard.com nebo
http://209.60.132.8/sso/english/sso_get.htm

> Jak rozlisite veci, ktere se maji uzivateli ,,jenom ukazat`` od tech,
> ktere se maji pripadne jeste k necemu pouzit a ktere by tim padem
> zkonene byt nemely?

Limit je tady prave ta uroven 60 u JPEGu.

A asi se shodneme, ze vypusteni redundanci nesnizi obsah v GIFu. Neco
takoveho uz delal i program GIFLITE pro DOS.

> A hlavne, kdo dava komukoli pravo menit po ceste obsah prenasenych dat???

Prave, ze jen formu, obsah zustava.

> Pri slove ,,optimalizace`` se mi uz jezi chlupy.  Protoze v posledni dobe
> je toto slovo pouzivano ve ztratovem vyznamu.

To je ovsem IMHO tvuj problem, ze nejake slovo v tobe vyvolava negativni
vyznam. Co kdyby v tobe treba takove emoce vyvolavalo slovo brzda
(existuji fraze jakobrzda pokroku atd.)? Chtel bys pak zakazat i brzdy v
autech?

> (BTW, slyseli jste o optimalizaci site skol nebo nemocnic? Ale to odbocuji.)
> Optimalni (lat. optimus) znamena nejlepsi. (Jen proto, ze tohle spousta
> lidi uz nevi, muzeme slyset slovo ,,nejoptimalnejsi``.)  V soucasne dobe

No, IMHO muze existovat vice optim (treba kdyz se urcitym hlediskum da
pokazde jina kombinace vah).

> Prenasena nebo ulozena? Nemela by byt treba ,,optimalizovana`` jeste pred
> ulozenim na server? A pak servirovana (beze zmeny) tak, jak ji autor zamyslel?

Treba je autor BFU nebo se tak projevuje: Uz jsem videl carovou grafiku
(schem,ata zapojeni, mapy, diagramy) ulozene jako JPEG. Co si pak mam
myslet o autorovi? BTW i takova extremni uchylnost se dala odstranit
prevodem na progresivni GIF na urovni 60, mira hnusnosti ovsem zustala
zhruba stejna.

Taky jsem slysel nekoho rikat "A co kdybych snizil v tom JPEGu paletu?"

Nevedel jsem, jestli se mam smat nebo plakat.