Jak ziskat pres proxy soubor jehoz prenos byl prerusen

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Fri Oct 23 20:39:05 CEST 1998

> To mi pripada hodne brutalni. Co kdyz si stahuju nejaky obrazek, na kterem
> mi zalezi ? Uroven 60 je sice pekna, nicmene co kdyz by mi nevyhovovala ?
> :-)

On totiz takovouhle proxy dodaval Intel, jmenovala se QuickWeb Cache.
Navzdory BFU-based nazvu se to neujalo :-(

Videl jsem jen kdysi nejake zmensene screenshoty. Fungovalo to tak, ze se
na desktopu u surfera otevrelo malicke okenko, kde se ta komprese vypinala
ci zapinala.

> Dalsi otazka je, co by to udelalo s vykonem potrebnym pro rekomprimaci. Asi
> nema cenu premyslet nad tim, kolik procent ze studentskeho skolniho provozu
> tvori JPEGy :-)

IMHO by s vyhodou prave na ty GIFy sel pouzit nejaky DSP.

> Coz NENI bohuzel pravda :-|
> Muzu vyjmenovat nekolik oblasti, kde potrebuju obrazek tak, jak jsem si ho
> nadefinoval.
> Takove CT snimky, grafika ci dalsi veci by mely byt prenaseny ve 100%
> kvalite.

K tomu slouzilo prave to okenko. Navic CT by se asi neprenaselo jako JPEG
(sam osobe vnasi do obrazku urcite zkresleni, ktere je ale lidskym okem
vetsinou uspesne ignorovano), ale spis jako nejaky GIF s presne danou
paletou 256(?) odstinu sede. Nebo v nejakem proprietarnim formatu dat pred
konverzi na obrazek. Nebo v nejakem formatu s treba 16bitovou sedi.

> No nejsou vsichni graficti guruove. Smirt(m)e se s tim, ze vetsina lidi na
> siti je BFU :-)

Sorry, ale ja tedy uz vubec nejsem graficky guru a z urciteho pohledu jsem
neco mezi BFU a BFA. Nicmene principialni rozdil mezi JPEGem a GIFem
(ktery castecne tusim) by lide publikujici na WWW mohli znat.

> A totez plati o administratorech Webu ...
> Nicmene jejich zajmem neni snizovat narocnost na prenos. Vezmete si, jake
> jsou ceny webhostingu a nejake to kilo, mega nemusi webmastera zajimat.

Myslel jsem si, ze je zajima, jestli se jejich dokumenty  nekomu v
historicky kratke dobe zobrazi, nebo se surfer na to vykasle a podiva se
na starnky konkurence. Na druhou stranu jim na prenosu informace k
surferum asi opravdu nezalezi, protoze treba navigace je na nekterych
webech proste priserna. Ale to uz je zde hodne offtopic.

PN