Transparentnejsi proxy cache?

Ales Dryak A.Dryak at sh.cvut.cz
Mon Oct 26 19:05:50 CET 1998

David Rohleder wrote:

> Bylo by to sice komplikovanejsi, ale kdyz mam dva routery se dvema
> linkami, tak zajistim, aby vsechny pakety prochazejici jak routerem A,
> tak routerem B, ktere maji source port WWW (80) sly na transparentni
> cache. Neni to az zas tak slozite.
>
> V soucasnosti muze vypadat transparentni cache treba takto:
>
>   linka ven
>     A--Cache
>   linky dovnitr
>
> V pripade dvou routeru:
>
>   linka ven         linka ven
>     A------Cache------B
> [...]

  Prusvih nastane ovsem v okamziku, kdy nejaky zakaznik (cachuje se u ISP ala
TEN34) nakoupi jinou zahranicni konektivitu, ma svuj AS, svoji routovaci
politiku. Nemate sanci zpetne pakety pochytat. Jina vec je kolik takovych
zakazniku je v CZ ;). Nazveme to problem (neresitelny) tranzitniho AS a
supertransparentni cache. BTW, klasicka transparentni cache je pritom v pohode.

Ales Dryak