Transparentni cache a mirrory

Honza Pazdziora adelton at fi.muni.cz
Mon Sep 21 11:09:52 CEST 1998

On 20 Sep 1998 16:33:59 +0200, Michal Krsek <Michal.Krsek at cesnet.cz> wrote:

> Hloupy dotaz. Proc se neobratite na spravce jednotlivych archivu, ktere jsou
> na TEN-34 CZ ? Nejsem si jist, kolik tenhle konkretni balik ma, ale paklize
> jsou na peti mistech na TENu stejne veci, zcela urcite se najde i nejake to
> misto pro mene atraktivni zdroje.

Ale vzdyt jsem se prave snazil naznacit, ze v podstate nepotrebuji,
aby se nekde denne mirrorovalo dalsich 200+ MB veci, kdyz jednou za tri
tydny, vzdycky po announci, potrebuji stahnout 3.5 MB novych zdrojaku.
Proto to taky nemirrorujeme na fi.muni.cz, protoze to zatim neni
potreba.

> Pripada mi nepochopitelne, ze by neexistovala nejaka dohoda administratoru
> jednotlivych mirroru o jejich obsahu. Takze staci kontaktovat toho Vaseho

O zadne dohode nevim. U velkych a ustalenych veci se situace moc
nemeni, a u tech malych si predpokladam kazdy mirroruje to, co je jemu
srdci nejblizsi.

> ... Paklize je Vam jasne, ze FTP server v Opave neni pripojen adekvatne
> pozadavkum TENu, nemelo by nic branit tomu, aby se tyto data mirrorovala
> jeste nekde jinde ...

A ja rikam, ze to je mozna zbytecne. Pokud bych tusil, jake URL mam
dat cachi, aby mi dala soubor, ktery chci, bylo by to idealni. To, co
jsem napsal neni nic proti Opave. Ja jenom chci maximalizovat svuj
uzitek (cimz paradoxne zvysuji i uzitek ostatnich) a hledam cesty, jak
toho dosahnout. Protoze predpokladam, ze pokud budu pres den tahat veci
primo z www.mysql.com, tak v noci pobezi rychleji i mirror do Opavy.

> Nekdy uprednostneni technicke cesty neni to nejlepsi a mezilidska komunikace
> ji dokaze docela slusne nahradit :-)

Nechapu. Jakoze bych nekam poslal cloveka s disketou?