Jeste k diskusi o vykonnosti serveru

Michal Blaha blaha at sprinx.cz
Mon Aug 9 22:59:31 CEST 1999

Neda mi to nezareagovat, a to k dvema bodum.
1) Testy se delaji na vykonnych pocitacich, protoze se predpoklada pouziti
testovanych aplikacich na velkych zatezich. Pentium 120 by zadnou vyssi
zatez nezvladla (desitky az stovky odpovedi na cokoliv za sekundu, apod).

Zatez na systemy je v USA (ci jine vyspele oblasti) vyssi nez u nas.
Malokoho asi bude zajimat srovnani www serveru na spickove zatezi 1 dotazu
za sekundu.

2) udaje uvadene Seznamem v clanku jsou dosti tendencni. Ano, oni provozuji
cast Seznamu na nizsich pocitacich, ale napr. postu uz na maji na nekolika
(tusim 3nebo 4, viz posledni CHIP) PC a v predposlednim tiskovem prohlaseni
priznavaji znacne problemy se zatezi techto pocitacu. O rychlosti Map se
kazdy muze presvedcit sam.

Pro zajimavost, posta ATLASu bezi na 2 PC, vzdy 2xPII 350 MHz, 128 a 256 MB
RAM se zatezi 10% procesoru ve spicce. BTW, tento system je navrzen a
otestovan na zatez 1 milionu mailoboxu.

Mapy.atlas.cz majici 2,5x vetsi navstevnost nez mapy Seznamu bezi na
1xCeleron 300, 128 MB RAM. Taktez v pohode, se spickovou zatezi procesoru
40-45% pri 4-5 zadostech o mapu za sekundu.

S pratelskym pozdravem

Michal Blaha
Technicky reditel
blaha at sprinx.cz