Jeste k diskusi o vykonnosti serveru

Milan Kerslager milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz
Mon Aug 9 21:58:27 CEST 1999

Michal Krsek wrote:

> No nevim jak Linux, ale me stihaji bezny provoz ceskeho Internetu dva
> NTckove servery z nich jeden je 486DX2 a druhy P100 - pravda u te 486 je SQL
> server na jinem stroji (P133) :-)
> Predpokladam, ze Linux to zvlada taky. Tudiz testy tohoto typu povazuju za
> lehce zbytecne ... Jak jsem se v praxi presvedcil, vykon potrebujes jen v

Ale pane Krsek, jiste jste to na te 486 instaloval a krome IIS a FTP tam
urcite nic jineho nebezi, ze? Takove spusteni hloupe administrace
uzivatelu nebo systemoveho panelu bude i na 32MB RAM porod jezku
bodlinama napred a budu mit pak 2x tak dlouhe fousy, jako dneska [p.
Satrapa je videl :-)]. Radeji se nezminuji o nutnosti rebootu po kazdem
zasahu do konfigurace. Hmm, ASP a spol bude take lahudka.

> pripade specialnich aplikaci, kterych je v CR mene nez deset nebo v pripade,
> ze serverujes data pro zahranici (a ty nahaty zencky, co vetsina
> zahranicnich serveru poskytuje ti ten server zaplati).

Pokud je WWW server (samozrejme s CGI, PHP a prekodovanim cestiny,
virtualnimi servery, mod_rewrite, mod_perl, SSL, ...), proxy cache,
postovni server, masquerading, firewalling, IP aliasy, specialnim
routingem, QoS, dial-up, DNS, DHCP server, FTP server, SQL server,
casova synchronizace, FTP, terminal server pro dial-in, SSH demon,
privatnimi sitemi, vzdalenou administraci, sdilenim disku a dalsimi
vecmi normalnimi aplikacemi (tj. ne specialnimi), pak to Linux zvlada,
dokonce se pri prumerne frekvenci 1 str/sec na 486 ani moc nevzteka.
Statistiky delam v noci.

Co se tyka vykonu, pri vyvoji cehokoliv je vykon potreba vzdy, pokud si
chcete vydelat vice, nez na slanou vodu. Takovy server mi na vyvoj dyn.
stranek staci, ale stanici mam silnejsi.

PS: navic nas jiny NT server na 2xP200 neumi davat do 100Mbps site vic,
jak 400kB/sec z FTP (!).
PS2: jo, takova cenova kalkulace na WinNT Intranetovy server s dial-upem
je snadny navod na mrtvici i pro otrleho manazera, kdyz se dozvi, ze to
samo bezi u sousedu na Linuxu na 486 srotu s 200MB HDD s OS a aplikacemi
za 0,- penez.

Hmm, zase jedna debata o nicem. Kazdemu co jeho jest aneb rozumne
argumenty mohou byti interpretovany vice nez gumove a lze je aplikovat
temer na cokoliv. Jinak by neexistoval marketing.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz