named a preklad adres

Pavel Urban urbanp at mlp.cz
Fri Dec 17 19:52:38 CET 1999

Dobry den!

Resim prave problem... dostali jsme noveho providera a s nim prisly i
nove sitove adresy. Bohuzel jsme v minulosti zvolili staticke
pridelovani IP adres, takze jsme usoudili, ze bude jednodussi nechat si
je na firewallu prekladat. Vsechno chodi OK... az na nameserver. Jeho
odpovedi bohuzel firewall nepreklada a ani si nejsem jist, jestli bych
to po nem mel chtit. Myslel jsem, ze se nameserver da nejak prinutit k
tomu, aby vracel odpovedi podle toho, kdo se ho pta, ale jedine, co jsem
v dokumentaci nasel, je kompletni zakaz odpovedi (allow_query {...} ).
Muzete me nekdo prosim nakopnout smerem k dalsim, pro muj ucel
vhodnejsim dokumentum, pripadne navrhnout jine reseni? Momentalne to
delame tak, ze mame nameserver pro dotazy zvenku u providera a pro
dotazy zevnitr nechavame ten stary, ale moc se mi to nelibi...
Nameservery mam k dispozici BIND tusim 4.8.6, pripadne 8.2.2p5. Dekuji!

Pavel Urban (urbanp at mlp.cz)
MLP system disaster
Mestska knihovna v Praze - Marianske nam. 1, 115 72 Praha 1, Ceska
republika, http://www.mlp.cz