check algoritm: ICO a rodne cislo

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Tue Jan 5 10:25:52 CET 1999

On Tue, 5 Jan 1999, Petr Nachtmann wrote:

> 2) Rodna cisla lidi narozenych po r. 1960 zrejme nevycerpala
> vsechny moznosti, stavajici system "utahne" 909 (vlastne
> dvojnasobek, zeny maji jinou cast rc pred lomitkem) lidi pro
> jedno datum. V celem Ceskoslovensku na 1 den pripadalo radove
> polovicni mnozstvi narozenych lidi. Vzdy je ale

BTW: O vydani RC muze pozadat i cizinec s povolenim k pobytu na
uzemi CR (i kdyz to ten denni prirustek asi moc nezvedne).

Vi nekdo, jak se v soucasne dobe konstruuje to triciferne cislo
za lomitkem? Rekl bych, ze to nebude natvrdo uzakonene, ale
pouze jako nejaka interni smernice CSU. Koukal jsem se ted na
par RC z let prevazne 70-80 a ta cisla se pohybuji v dost velkem
rozsahu na to, aby to bylo poradove cislo narozeni v danem dni.

> 3) Ve vetsine pripadu spolu spolu s rc udavate i datum
> narozeni, i kdyz to zpravidla je redundantni. Dokonce jsem se
> myslim setkal s formularem, kde se vyplnovalo i pohlavi, ktere
> zpravidla take vyplyva z rc (ale uz jsem

Ve statnim informacnim systemu je definovano neco kolem 15 datovych
prvku (RC, jmeno, prijmeni,...) pro potreby identifikace fyzicke
osoby. Jen pro zajimavost - datum narozeni ani pohlavi tam, pokud
je mi znamo, neni.

Jarda Klaus