panelakova sit na sidlisti

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Mon Jun 14 16:00:37 CEST 1999

> A to uvadza vyrobca?

Hej.

> Podla sietovych encyklopedii sa pre tenky koaxialny kabel cize Thinnet
> coaxial 10Base2 uvadza maximalna dlzka 185m.

Obecne je to iste pravda. Kazda karta toto musi splnat. Ale su naozaj
aj karty, ktore vedia spolahlivo (so zarukou) segment 300 m.
Ja necitam sietove encyklopedie.  Zato obcas stavam siete.
Na koaxovu siet pouzivam komponenty prevazne horeuvedenej znacky (SMC).
S tymito komponentami mam pri dlhodobej prevadzke pozitivne skusenosti.
(Mozete mi zavidiet. :-)

> Ak ma niekto pozitivne skusenosti pri dlhodobej prevadzke s dlhsim
> segmentom tak mu zavidim. Moje skusenosti hovoria o niecom inom. Btw. na
> sieti takehoto typu nemozes kazdemu uzivatelovi nadiktovat aku sietovu
> kartu ma pouzit.

Preco nie. Ide iba o to, aka je to siet a kto ju spravuje.
V povodnom dopise to vyzera na niekolko kamaratov zo sidliska.

> Ked sa niekto dnes rozhodne pre realizaciu siete na tenkom
> koaxe tak mu urcite ide v prvom rade o peniaze a nebude vyhadzovat po tri
> litre za sietovu kartu.

Tri litre nestoji ani nova. A starsiu pouzitu kartu na koax
(aj slusnej znacky) mozno dnes zohnat za celkom dobru cenu.
Po prechode na strukturovanu kabelaz ich niektore organizacie
predavaju do bazarov.

> rozdiel je uplne jednoduchy, namiesto jedneho 185 metroveho segmentu mozes
>       mat dva, cize celkova dlzka siete sa Ti moze natiahnut na 370 metrov.

Prip. 600 metrov.  ;-))
Alebo na 485 m, ak je jeden segment postaveny z dobrych kariet a druhy
z ,,obycajnych``. Toto je celkom slusna moznost, ako vyuzit aj tie
jestvujuce 185-metrove karty.

Pre spojenie medzi budovami ale samozrejme treba aspon galvanicke
oddelenie, ked uz nie rovno bezdratove alebo opticke spojenie.

Vsetkych zdravi
                  Bohumil Chalupa