panelakova sit na sidlisti

Jan "Yenya" Kasprzak kas at fi.muni.cz
Tue Jun 15 10:25:46 CEST 1999

David Rohleder <davro at ics.muni.cz> napsal:
: Centralni procesor stejne neni prilis dulezity, protoze vetsinu prace
: udelaji asic cipy na jednotlivych deskach a dulezity je backplane.

	Uz jsem asi off-topic a urcite off-subject, ale prece:
CPU neni dulezity do doby, nez potrebujes delat filtrovani nebo
policy routing nebo proste sahat na ty packety pomoci CPU a ne pomoci
asicu na deskach. Merili jsme to, a Celeron @333MHz s Linuxem stihal
odroutovat zhruba 100MBitu (to jest 100Mbps prijem a 100Mbps vysilani)
a delat nejakych 256 firewallovacich pravidel (temi pravidly prosel
kazdy packet, a az na konci bylo accept). Predpokladam, ze s polovinou
pravidel by se vykon mohl zdvojnasobit, ale taky jsem nemel dostatek
stroju na vyzkouseni. Pri vetsim poctu pravidel byl limitujicim faktorem
procesor. Ale myslim, ze 256 pravidel bohate staci pro vetsinu aplikaci
(exotictejsi pravidla lze v ipchains dat do samostatnych retezcu).

	Pokud neni potreba sahat na packety, lze v linuxu zapnout
fast routing a pouzivat prenos primo mezi kartami mimo hlavni pamet
(a pokud jsou karty na vlastni PCI sbernici - coz treba multiportove
karty jsou, pak prenos jde i mimo hlavni sbernici pocitace). Docela by me
zajimalo, jaka rychlost se s tim da vytahnout.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //