panelakova sit na sidlisti

David Rohleder davro at ics.muni.cz
Mon Jun 14 19:23:55 CEST 1999

Petr.Nejepsa at pvt.cz (Nejepsa Petr) writes:

> WaveLAN je moc drahe, nemame vubec zadne penize, par kamosu dava
> dohromady sit, znate to...
>
> Jde tak o 30 000,-/point...
>
> Co se tyce toho routeru uvazoval jsem o 486ce s Linuxem (windowsy ani
> napad) ta snad tech 10mbps utahne ne?
>
> :-)))) Ani omylem. Jen pro zajimavost, dedikovane routery Cisco pouzivaji
> pro vykon kolem 10 mbps RISC procesory vykonostne silne nad Alphou a to

A na to jste prisel kde? Vetsina cisco routeru pouziva Motorola M680?0
nebo neco podobneho (konkretne cisco2500 - M68030).

cisco 7200 pouziva nejaky NPE150 coz by mel byt RISC na 150
MHz. Jenomze to je stroj za hodne set tisic.

cisco 7500 pouziva treba R4700, coz urcite neni rychlejsi nez Alpha.

Centralni procesor stejne neni prilis dulezity, protoze vetsinu prace
udelaji asic cipy na jednotlivych deskach a dulezity je backplane.

> nedelaji nic jineho... Ta 486ka utahne tak 256 kbps a bude mit dost... No
> mozna 512 :-)))) Uprime receno bude zalezet, co na tom pojedete. HalfLife to
> utahne :-))))

Pentium (asi 133) nebo nejak tak se 100Mb kartami jsem zkousel a vyslo
asi
NetBSD  66Mb/s
Linux   66Mb/s
WinNT   40Mb/s

Stejny vykon NetBSD a Linuxu byl zpusoben asi pouze tim, ze jsem nemel
dostatecne vykonne stroje, ktere by generovaly zatez, aby router
nestihal. NT se tady vyjimaji v ponekud spatnem svetle.

PS: Nejsou ty vase vysledky odvozene od pouzivani NT? Pak bych se tomu
na 486 vubec nedivil.

David Rohleder						davro at ics.muni.cz
Brno, Czech Republic