mail/niekoho zabit

Dusan Malik malik at mbox.bts.sk
Thu Mar 25 16:58:23 CET 1999

Dobry den!
Som, ako si sam hovorim iba mierne pouceny laik, ale
ako su nastavene postove servery?

1. Maju, resp. mozu mat nastavenu max. dlzku spravy?
 Mam dojem, e ano, ale plati to i pre attach?
 Totiz uz dost casto sa stava, ze bud vedome, alebo
 i omylom niekto posle spravu s obsiahlou pripojenou spravou.
 Ako perlicku mozem uviest, ze moj kolega ako laicky spravca
siete naraz zistil, ze prestal chodit sendmail.
Nedivim sa, ked vo fronte bol mail cca 80 MB. Uplne
ho odrovnal  (sndmail), a nepomohol ani reboot, az tvrde
vymazanie dtycneho suboru.
Bola to sekretarka, ktorej niekolkokrat vysvetloval, ze
velke subory nemusi/nemoze posielat postou (bolo to
v ramci vnutornej siete), ale staci, aby to umiestnila na zdielany
disk atd...

P.S. Slipkam mozete hovorit co chcete aj tak tak budu pchat
hlavu do diery, ktora je mensia ako ich hlava/resp. telo!!

Moja predstava je, ze by pri velkych spravach postove
servery posielali iba hlavicku plus akusi spravu o
velkosti a bolo by na prijemcovi, ci to chce, alebo nie.
Teraz nemyslim komunikaciu na konci trasy t.j.
klient/klientsky post. server,
ale komunikaciu sender(resp. sendserver) /prijemca, teda
aby ak to nechcem, nechodilo to po celej siti.
Mozno nieco takeho existuje, ale je /da sa to v ramci POP3?

Zdravi

	Dusan Malik
e-mail :   malik at mbox.bts.sk