Rychlost pripojeni - upresneni

Merlin merlin at drings.cz
Wed Oct 13 15:41:39 CEST 1999

Dobry den, chtel bych jenom upresnit muj puvodni mail, aby se na nej
lepe dalo odpovedet:

> No rychlost 2600bps neexistuje. Asi mate na mysli 26400.
mam na mysli samozrejme 26400 (to bylo zaokrouhleno)

> Pokud mate digitalni linku a chodi Vam to takhle spatne, pravdepodobne
> mate na lince PCMku. Zarizeni, ktere pouziva Telecom pri nedostatku
> volnych paru dratu a ktere protlaci po jednom paru 2, 4, nebo 10 hovoru.
> (Nema to moc spolecneho s PCM 30). Vedlejsi efekt je takovy, ze kvuli
> ruznym fazovym zkreslenim chodi modem velmi spatne. V prvni rade zkuste
> zakazat protokol V.90 prikazem AT+MS=11,1 ve zvlastnim nastaveni.

muj modem ma chipset Rockwell a prikaz AT+MS=11,1 mi nebere - hlasi
Error - jak to? to by mel byt standardni prikaz AT sady ne? V manualu se
pise neco o tom, ze muzu zkusit AT+MS=V34 - to ze by pry melo omezit
rychlost na 33600bps, ale kdyz si pak necham vypsat vlastnosti tak se mi
zoprazi V34,1,75,33600,75,56000 z cehos se domnivam, ze mam stale
nastaveno 56000bps ...? Tak jsem tedy zkusil dat tento prikaz do tel.
pripojeni, ale vysledek se nedostavil - zase 26400bps - cim to?

Zkousel jsem si taky popovidat s Telecomem, ale tam ze me akorat delali
pitomce a ze pry kdyz nejsem pripojen u nich (IOL), tak pry to neni
jejich problem ... Taky mi tvrdili, ze analogove linky jsou rychlejsi,
nez digitalni - to je dost divne ne?

> To bude opet asi problem souvisejici se spojenim modemu. Samozrejme nevim,
> cemu rikate 10 kratkych text. mailu. Chce to udavat v kB.
> Pro orientaci, modem 28800 prenese 1MB komprimovanych dat za priblizne
> 5 minut. Pri posilani textu se to muze jeste zrychlit.

20 (ne uz 10) kratkych text. mailu je neco okolo 40 kB dat. Pozoroval
jsem proces prijimani a odesilani a zjistil jsem, ze prijimani je OK
(pouze se napocitaji dosle maily a je to - 40 txt. mailu asi 2 min). Ale
problem je u odesilani - Pri odesilani KAZDEHO mailu Netscape pise, ze
se konekti k memu mail. serveru. To trva asi pul min, pak JEDEN mail
odesle a zacne se znovu konektit, odesle dalsi (JEDEN !!!) mail a zase
znova, dokud neodesle vsechny maily - priserny - vcera jsem posilal 20
mailu a trvalo mi to asi 11 min. Mam spatne nastaveny Netscape, nebo je
to modemem, nebo serverem??? Tento problem bych potreboval opravdu nejak
resit, protoze s timto bych se telecomu nedoplatil, protoze pocet mailu
bude casem asi narustat :-(

> Pavouk

moc diky za odpovedi Martin
 Merlin <merlin at drings.cz>