Rychlost pripojeni - upresneni

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Thu Oct 14 05:16:44 CEST 1999

> muj modem ma chipset Rockwell a prikaz AT+MS=11,1 mi nebere - hlasi
> Error - jak to? to by mel byt standardni prikaz AT sady ne?

Nic neni bohuzel standardni. To, ze vam to nebralo je tim, ze modem je
zrejme PCI karta a ma jiny chipset ROCKWELL HCF a tam se opravdu pouziva
AT+MS=V34 se stejnym ucinkem. I jeden vyrobce nedodrzuje kompatibilitu sam
ze sebou...

> V manualu se
> pise neco o tom, ze muzu zkusit AT+MS=V34 - to ze by pry melo omezit
> rychlost na 33600bps, ale kdyz si pak necham vypsat vlastnosti tak se mi
> zoprazi V34,1,75,33600,75,56000 z cehos se domnivam, ze mam stale
> nastaveno 56000bps ...?

Mate sice nastavenu max. rychlost 56000, ale vzhledem k tomu, ze protokol
V.34+ je definovan do 33600, tak se Vam to vice jak 33600 nemuze spojit.

> Tak jsem tedy zkusil dat tento prikaz do tel.
> pripojeni, ale vysledek se nedostavil - zase 26400bps - cim to?

Zkuste na vasi lince jiny druh modemu a take Vas modem na jine lince, at
mate 100% jistotu, jestli je problem v modemu nebo v lince.
Ja bych to videl nejspis na linku s PCMkou, jak uz sem se zminoval.

> Zkousel jsem si taky popovidat s Telecomem, ale tam ze me akorat delali
> pitomce a ze pry kdyz nejsem pripojen u nich (IOL), tak pry to neni
> jejich problem ...

To je jejich typicky pristup...
Je dina moznost je vybavit se argumenty a trpelivosti...

> Taky mi tvrdili, ze analogove linky jsou rychlejsi,
> nez digitalni - to je dost divne ne?

To je nesmysl, leda ze by tim nemysleli nejakou specialitu...

> [...]
> (pouze se napocitaji dosle maily a je to - 40 txt. mailu asi 2 min). Ale
> problem je u odesilani - Pri odesilani KAZDEHO mailu Netscape pise, ze
> se konekti k memu mail. serveru. To trva asi pul min, pak JEDEN mail
> odesle a zacne se znovu konektit, odesle dalsi (JEDEN !!!) mail a zase
> znova, dokud neodesle vsechny maily - priserny - vcera jsem posilal 20
> mailu a trvalo mi to asi 11 min. Mam spatne nastaveny Netscape, nebo je
> to modemem, nebo serverem??? Tento problem bych potreboval opravdu nejak
> resit, protoze s timto bych se telecomu nedoplatil, protoze pocet mailu

Tohle vypada spis na chybne nastavene DNS ve Win.
Napr. ze budete mit nesmyslne DNS v TCP/IP protokolu v siti.
A nebo proste jedna z tisice chyb ve Windows.
Vetsinou pomuze odinstalovat/nainstalovat TCP/IP, telefonni adapter.
Jestli mate interni kartu, muze tam byt take problem s kolizi IRQ.

Vypada to, ze se Vam tam kombinuji tak 4 zavady najednou.
Chce je to spravne detekovat a pak jednotlive vyresit.

Pavouk