Problem s modemem Well 56PCI

Jaroslav Lukesh lukesh at seznam.cz
Wed Aug 2 12:02:47 CEST 2000

Telekom vam v podminkach jasne pise, ze neruci za zadne skody zpusobene
indukci vysokeho napeti do vedeni (ci tak nejak).

Jinak videl jsem i vyhorelou elektroniku od faxu (vysoke napeti se pres fax
dostalo do 230V site).

Prodavaji se ruzne ochrany pred prepetim, jak pro 230V rozvody, tak i pro
telefon. No, ale diskutabilni je jejich ucinnost. Nejlepsi je pouzit
tristupnovou ochranu, ktera v prvnim stupni sice propusti nabeh impulsu,
ale potlaci zbytek, ve druhem mirne ohne i to celo a ve tretim to orizne na
nejakych 400-600V. Pocitejte tak s 20-40tisicema, pokud si chcete
zabezpecit domek od rozvadece. Pustte si pak do toho nechraneny telekom a
ochrany vasm jsou naprd.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz