jak fungujou poskytovatele pripojeni

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Tue Aug 8 11:35:15 CEST 2000

Martin Patka wrote:

> Bejvavalo. Dnes chce Telecom za dvoudrat po meste bezmala
> 2000,- Kc a jakmile to jde za mesto (i v ramci jedne ustredny)
> tak to vyskoci uz okolo 7000,- Kc. Drive to bylo za tech 800,-
> bez omezeni vzdalenosti, jen to muselo byt v ramci jedne
> ustredny (treba i do vedlejsi vesnice).

Souhlas.

> Jinak technici telecomu takoveto linky meri na 19.200 a tuhle
> rychlost garantuji. Ze na tom bezi i vice je jiz bez zaruky (ale
> ja osobne mam vyzkouseno 768kbps na cca 1,5km.
> Povida se vsak (bez zaruky), ze na nove zrizovane linky dava uz
> Telecom nejake kmitoctove filtry/propusti ktere vice jak 33k nepusti.....

V predavacim prototokolu takove linky mame 64Kbit/s (ma delku cca 12km)
a s modemy PairGain na ni jedeme 440Kbit/s. Ta linka musi byt metalicka,
pak s dnesnimi modemy dosahnete necekanych vysledku (za patricne penize,
samozrejme).

> A jsou jiz i nejake casove restrikce - to uz si nepamatuju, snad ze
> zrizovat anlogove LL budou jen tenhle/pristi rok a nekdy v 2005
> to snad maji kompletne rusit.
>
> Protoze pri zrizovani teto linky chce Telecom 5000,- za kazdy
> koncovy bod (tedy 10.000,- za jednu linku), jsou potreba modemy,
> ktere umi LL, k tomu ty mesicni poplatky, je uz v dnesni dobe lepsi
> uprit pozornost na mikrovlnne spoje.

No, jak kdy - kdyz to vyjde na dva retranslacni body, tak neni na
vybranou.

Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz
WWW: http://www.fee.vutbr.cz/~michal