Služba time

Pavel Janík ml. Pavel at Janik.cz
Tue Dec 5 10:34:50 CET 2000

   From: kas at charybda.fi.muni.cz (Jan Kasprzak)
   Date: Mon, 4 Dec 2000 18:21:31 GMT

Ahoj,

   > rootem, a to, ze ma NTP urcite vyssi presnost, mi vubec nevadi - na lokalni
   > siti bych si troufl odhadnout, ze RFC 868 time nezanese chybu vetsi nez
   > jednu az dve vteriny.

ono to může být i výrazně více, protože závisí na zátěži lokálního klienta
a nikdy není zaručeno, že po přečtení času ze serveru se ihned dostaneme
k tomu, abychom to datum a čas přesně nastavili. Takže to může klidně být i
více :-( Což mi nejvíce vadí a navíc to nemusí být stejné na všech
strojích, což mi vadí nejvíce. A jsou tam ještě další problémy :-(

   > 	Servery existuji pokud vim aspon pro UNIX, klienti existuji
   > pro UNIX (rdate), pro Netware a asi i pro NT.

No, server pro time je internal službou jak inetd, tak i xinetd, pro
synchronizaci bych použil netdate, který je alespoň v jedné
distribuci. V té mé určitě :-) Umí např. více serverů, seskupit je do
skupin podle přesnosti apod. Zajímavá hračka...
--
Pavel Janík ml.
Pavel at Janik.cz