Služba time

Dan dan at ns.obluda.cz
Mon Dec 4 23:13:35 CET 2000

On Mon, 4 Dec 2000, Pavel [iso-8859-2] Janík ml. wrote:

> [...]
> pøíklad:
>
>    and -1,297,728,000 corresponds to 00:00 17 Nov 1858 GMT
>
> Tedy záporné èíslo. Tudí¾ by èlovìk myslel, ¾e tato hodnota tedy bude
> chápána jako signed. Ale v RFC je té¾ uvedeno:
>
> ,----
> `----
>
> Èím¾ by si èlovìk myslel, ¾e se tedy jedná o unsigned, proto¾e 136 let
> (4291716096) bychom do 2^32-1 jinak nedostali. Za pøedpokladu, ¾e je tedy
> RFC bezchybné je mi to záhadou. Myslím si tedy, ¾e je v tomto RFC chyba
> (jsou to jenom dvì stránky, zkuste si to také pøeèíst). Jaké jsou Va¹e

	Ne, skutecne podle vseho jde o nekonzistenci a chybu v tomto
RFC. Ackoliv se jedna o stale platne RFC, dokonce se statutem STANDARD
(STD0026) nebylo nikdy novelizovano a tato chyba v nem proste je a
zustala - mozna to souvisi s tim, ze protokol slouzi k synchronizaci
"current" casu a v praxi nikoho nepotkal pripad kdy by bylo mozne byt na
pochybach, ktera interpretace je ta spravna.

	Chyby a nejasnosti v RFC nejsou vylouceny a vyskytuji se relativne
casto - a to i v tech RFC, ktere prosly celym standardizacnim procesem a
uspesne dosahly jeho konce (a tech je v historii pouze 61). Nekde jsem mel
odkaz na takovy pekny seznam, ale ted ho nemohu najit ...

> P.S. Je mi samozøejmì jasné, ¾e tento mechanismus ji¾ nikdo nepou¾ívá. Já
> také ne a ani jej pou¾ívat nehodlám. Jenom mne to tak zaujalo.

	No, jabych hul nelamal tak rychle - ten mechanismus se za urcitych
okolnosti pouziva dosud - ma maly overhead, je mimoradne jednoduchy a pro
spoustu aplikaci dostatecne presny.

					Dan