Služba time

Jan Kasprzak kas at charybda.fi.muni.cz
Mon Dec 4 19:53:11 CET 2000

Pavel Janík ml. wrote:
: při svých toulkách po různých RFC jsem mimo jiné narazil na službu time
: (RFC 868). Je tak jednoduchá, že mne zaujala jako varianta pro
: synchronizaci času bez přílišného overheadu NTP.
[...]
: P.S. Je mi samozřejmě jasné, že tento mechanismus již nikdo nepoužívá. Já
: také ne a ani jej používat nehodlám. Jenom mne to tak zaujalo.

	Pokud to necemu pomuze, ja tuto sluzbu vyrazne preferuji proti NTP.
Muj nazor je, ze pres NTP by se mel synchronizovat tak jeden server v domene,
a ten by mel nabizet ostatnim presny cas pres sluzbu time. V realnem zivote
staci tak 1x za den vsechny klienty sesynchronizovat pres time, nemusi
na nich bezet nejaky super slozity kod (jako je xntpd nebo ntpdate) pod
rootem, a to, ze ma NTP urcite vyssi presnost, mi vubec nevadi - na lokalni
siti bych si troufl odhadnout, ze RFC 868 time nezanese chybu vetsi nez
jednu az dve vteriny.

	Servery existuji pokud vim aspon pro UNIX, klienti existuji
pro UNIX (rdate), pro Netware a asi i pro NT.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //