software modem

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Thu Feb 10 21:18:29 CET 2000

Takze, aby v tom bylo trochu jasno.

Softwarove modemy jsou takove, ktere maji cast protokolu V.34 delanou
softwarove v pocitaci pomoci hlavniho procesoru.
Na karte z modemu zbydou pouze linkove obvody, A/D, D/A prevodnik a
nejnutnejsi logika. Usetri se tim nejake penize pri vyrobe, ale modem
zbytecne zatezuje hlavni procesor a obvykle ma podporu pouze pod Windows.
Je to podle mne spatecnicka myslenka nechat delat vsechno hlavni procesor.

Externi modemy nejsou nikdy softwarove. Maji v sobe linkove obvody, A/D,
D/A prevodnik (Datova pumpa), specielni procesor s implementovanymi
protokoly bud hardwarove (Rockwell), nebo softwarove pomoci DSP
(USRobotics s DSP Texas Instruments), dale obvody serioveho portu a
zdrojovou cast.

Interni modemy se delaji bud jako externi bez zdroje, ale rovnou s UARTem
16550A, nebo softwarove.

Jediny spickove chodici softwarovy modem jsem videl Noname s chipem
Motorola.

Ano, take jsem pro externi modem...

Pavouk