Multiple MX (was Re: Jiny pristup k classless delegaci)

Martin Mares mj at ucw.cz
Thu Jan 27 19:36:43 CET 2000

Zdravim,

> Jak nepodareny connect() zatezuje sit??? Red herring.

   Tak si vezmete k ruce specifikaci TCP a spocitejte si, kolik packetu
se zbytecne prenese pri jednom pokusu o connect, ktery se vytimeoutuje.
Cervenych slanecku zde neni :-)

> Proti hovori treba to, ze nemohu aplikovat na sekundaru IP-based
> kontroly na odesilatele, protoze sekundar vetsinou neni pod mou
> kontrolou.

   Ja netvrdim, ze sekundarni MX se ma pouzivat vzdycky -- pouze rikam,
ze v beznych pripadech to je rozumne. A nezlobte se na mne, ale v beznem
pripade se zadne neobvykle IP-based kontroly nepouzivaji (s vyjimkou
lookupu v nejake open relay databazi, ale na tom je obvykle snadno
mozne se dohodnout se spravcem prislusneho mail serveru).

> Jinak predpokladate, ze na sekundaru bezi sendmail nebo neco
> podobneho, co umi ETRN. Taktez nemusi byt pravda.

   Nemusi, ale jelikoz ETRN je standardnim volitelnym rozsirenim SMTP
a je pomerne uzitecne, kazdy solidni MTA jej podporuje.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj at ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"return(ECRAY); /* Program exited before being run */"