Jiny pristup k classless delegaci

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Fri Jan 28 08:57:34 CET 2000

> Az v tom pripade se zacnu starat o nasobnost NS. A to ne proto,
> aby svet videl vse, co potrebuje, ale abych ja svetu zpristupnil sve
> www. A i tak si dam treba sekundar k sobe do site, a ne nutne do
> sveta.

Jenze Internet neni jenom o Vas, ale take o tech druhych. Pokud nepobezi
Vase WWW, existuje nezanedbatelne mnozstvi uzivatelu, kteri proste zvednou
telefon a ohlasi "nam tady nefunguje sit" nebo neco podobneho. Externi
sekundarni NS pri padu primarniho
a) eliminuje vznik falesnych poplachu, pokud je problem jen v primaru
b) pokud je problem vaznejsi (ztrata konektivity do Vasi site), dava
   alespon moznost si nejakymi pingy ci traceroute osahat situaci a
   odhadnout, v cem asi tak muze byt problem (take se mohl zblaznit
   routing v me siti)

> Stejne jako kdyz si zacnu delat hot-swap disky a fail-over servery,
> nebude to nikdy proto, ze to chce RFC, ale proto, ze to potrebuji
> na 99.99% uptime sve aplikace.

Bezpecnostni pasy v aute Vam take mohou pripadat jako ciste Vase vec,
protoze to bude Vase telo, ktere to v pripade maleru odskace. Ale vyhlaska
je proste predepisuje, takze muzete sice remcat, ale jste povinen je mit
zapnute.

Zrovna tak sekundarni DNS. Jeho existence je predepsana, takze debaty o
smysluplnosti nemaji valny vyznam. Nikdo Vas nenuti, abyste si porizoval
vlastni domenu. Ale pokud to udelate, musite dodrzovat platna pravidla.
Mne osobne predstava, ze (bez rozumneho sekundaru) se pri kazdem drobnem
problemu domena promeni v cernou diru, ani trochu nelaka. Takze ta
pravidla povazuji za rozumna.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic