jak fungujou poskytovatele pripojeni

Petr Soucek petr at ryston.cz
Sun Jul 30 20:03:53 CEST 2000

Michal1978 wrote:

> Pane soucek dekuji za odpoved
> Ja osobne bych nemusel mit ani jednu tel linku ja osobne  si to predstavuji
> (ponekud najivne) takto mam po praze asi 15 znamich se stejnym problemem
> potrebovali by jsme rychly a stali pripojeni k internetu a protoze jsem se
> dozvedel
> ze telekom uctuje z pronajem dvou dratu jen 800 mesicne tak se zrodil napad

Nejsem si jist, ze je to porad jeste 800 Kc mesicne, vim, ze byly nejake zmeny v
ceniku. Tyhle okruhy ale maji garantovanou rychlost maximalne 33600, staci to?
Dnes sice funguji na kratkou vzdalenost i 2 Mbit/s, ale to se muze kdykoliv bez
varovani zmenit.

> zalozit si vlasni s.r.o. a stat se poskytovateli sami sobe (to znamena
> neplatit zamesnance technickou podporu atd.) ale zatim nemame potuchy kolik
> ta sranda muze stat a jestli je to vubec realizovatelny

Realizovatelne je ledacos, proc ne. Pravni formu si vyberte podle vlastniho
uvazeni, s.r.o, v.o.s, druzstvo, nebo jen sdruzeni, to se mozna poradte s
nejakym pravnikem.

Nejsem si uplne jist, jestli potrebujete koncesi tehdy, kdyz ty sluzby
nenabizite navenek, ale tech 2000 Kc se asi da prezit za pocit jistoty, ze na
vas nikdo nemuze. U CTU se za registraci neplati nic.

A co se tyce technicke realizace - to by asi byla nejaka hvezdicova struktura,
kde si do centralniho mista privedete internet podle vasich predstav. Asi trochu
otazka by byla realizace access serveru na tom centralnim miste. Cisco je dost
drahe, 15 modemovych karet do jednoho PC taky nedostanete. S tim nemam
zkusenosti.

Urcite ale napiste, pokud budete mit nejake prakticke zkusenosti, treba by z
toho mohl byt zajimavy clanek na Lupu.

Petr Soucek