jak fungujou poskytovatele pripojeni

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Sun Jul 30 21:05:14 CEST 2000

Po Praze (pokud to je z konce na konec) o jine rychlosti nez 33.6
neuvazujte - pri pronajmu dratu. Muze Vam to (rychlejsi pripojeni) sice
vyjit tak v 50% pripadu. Ale pro 15 spojeni je to iluzorni.

Pokud to postavite jako hvezdu, tak existuje moznost koupit 2511 od
nejakeho vyprodejce. Ale i potom, kdyz to spoctete, to neni zadna vyhra:

1x 2511 (priznive pri shaneni z druhe ruky za cca 40.000)
32x modem (reknemez 32x 4.000)

Mesicni naklady
draty (16x 800)
Pripojna kapacita 128 K (nemerenych kolem 25.000)

Toto reseni Vam umozni pripojeni o prumernem ekvivalentu 128/16 = 8 Kbps.

Pokud bych se na to mel podivat realne, tak pouziti sluzeb nejake
bezdratove site s sdilenou kapacitou (ekvivalent pripojeni via.
DattelKabel).

Navic si troufam tvrdit, ze takove pripojeni neni prilis perspektivni.
Vzhledem k tomu, ze se chystaji velke veci (demonopolizace) a lze ocekavat
valku o zakazniky, je mozne, ze za par mesicu ziskate xDSL pripojeni za
par stovek mesicne :-)

Nicmene pokud do toho pujdete, opravdu by to byla pekna case study, jak
psal Petr Soucek.

				Zdravi
						MK