'komercni' servery v akademicke sfere

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Thu Jun 1 14:46:22 CEST 2000

Ahoj Adame,

> Ajeje, to jsem nechtel. Nebylo by lepsi se domluvit s provozovateli
> Billboardu a Mr. Linxe, ze nebudou na pudu TEN34/155 poustet komercni
> bannery? Preci je spousta stranek, ktere jsou zajimave,
> splnuji pozadavky
> na akademicnost a propagace pomoci vymenne reklamy jim muze pomoci?

V tom pripade by se musel provozovatel TEN-155 CZ domluvit i s provozovateli
sluzeb jako je dobleclick nebo dalsi. Vzhledem k tomu, ze obsah Internetu je
prilis velky, neni mozne delat s kazdym separatni dohodu.

Jako mnohem lepsi vidim moznost, aby ti, kdo maji zajem provozovat stranky,
ktere nejsou akademicke, vyuzivali sluzeb komercnich poskytovatelu.
Podotykam, ze komercni neznamena, ze dana sluzba je za penize. V CR, pokud
me neklamou hrube zkouknute udaje na http://gratis.pinknet.cz/, tak v CR
nabizi free webhosting nejmene 16 systemu - coz je dostatek, aby si clovek
vybral. Krome toho, pro vybrane projekty lze ziskat podporu metaICP, jako je
treba PinkNET ( :-) ), ktere danym clovekum s dobrymi projekty vyjdou dost
casto vstric.
No a nakonec, kdyz ma clovek dostatek trpelivosti, tak se dopracuje i k
vlastnimu serveru na pateri nektereho ISP - ale to uz je jina pisnicka.

Ve svetle predchozich faktu nemyslim, ze umistovani reklamnich pruhu na
akademickych serverech je neco, co by melo byt nejak tvrde podporovano. Jina
vec je, jestli denne bude nekdo vschny ty stranky prohlizet - to asi
nikolivek.

					Ahoj
						Michal