'komercni' servery v akademicke sfere

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Fri Jun 2 14:25:00 CEST 2000

Dobry den,

> ...a ted zpet k tematu. Takze je to opravdu tak, jak jsem se obaval.
> Nadsenci z rad studentu, kteri netvori prave to, co pedagogove (tedy
> alespon jejich cast) nepovazuji za 'vyzkumnou cinnost', maji proste
> smulu. V pripade MUDu to tak je, to uz jsem zjistil davno, kdy jeste
> nejaky TEN vubec neexistoval. Pri cenach pripojeni pevnou linkou se tedy
> muzeme jit klouzat. Temhle lidem nevysvetlime, ze 'skola hrou' neni
> jenom heslo z ucebnice dejepisu.

myslim, ze je treba premyslet, jak to udelat a ne knourat ze to nejde
zrovna tak, jak jste si to vymyslel. Pokud si pamatuju, tak Vas puvodni
prispevek se tyka MUDu obecne a ne "skoly hrou". Mate-li projekt
na MUDovou "skolu hrou", vyborne - a neni pro nas problem to hostit.
Pokud je to projekt obecne prospesny, urcite se najde hostitel -
napriklad k vylepseni navstevnosti serveru.

Hosteni mudu pro vyuku jsme uz jednou delali, ale ten projekt se nejak
vytratil - ani slibenou prezentaci jsme nevideli. Ted je mozna
mirne na obzoru dalsi projekt.

Souhlasim, ze hranicni pripady by se mely posuzovat spise shovivave.
V praxi jde spis o (pribliznou) slucitelnost s akademickym poslanim site.
Meze ale musi byt - pokud ma nekdo firmu, necht si firemni inetovy
provoz zarizuje jinak.

> Tak my si zase zalezeme pod kamen a budeme se nudit nad skripty o
> Vypocetnich systemech, kde mame tak hezky popsane, jak se sestavuji
> algoritmy pro ochranu prenosu.

S Vasim pristupem zcela jiste.

> by byl zase nejaky agilni Vopicka, ktery se zacne schanet po tom,
> zdalipak nahodou nasich par kilobajtu textu neplytva zdroji site, ktera
> je prece placena z dani nas vsech :-[

Mame-li na mysli stejneho Vopicku, je to jen doklad toho, ze mechanicky
pristup nefunguje. Nikoliv doklad toho, ze principy jsou spatne.

Pokud se nekdo zabyva ne ciste rekreacnim pouzitim mudu, byl bych vdecen
za kratky popis.

Jan Schmidt
katedra pocitacu FEL
PS. Premyslel jsem o konkretnejsich navrzich, ale s clovekem, ktery
to zabali pri prvnich potizich, do zadneho projektu nejdu.