'komercni' servery v akademicke sfere

Honza Pazdziora adelton at fi.muni.cz
Fri Jun 2 15:06:11 CEST 2000

On 2 Jun 2000 14:17:34 +0200, Petr Novotny <Petr.Novotny at antek.cz> wrote:

> Rekl bych, ze hlavni problem je mechanicka aplikace pravidel bez
> pouziti vlastniho mozku. Vsechny metody reklamy stejne
> nepostihnete. (Pokud v ramci sylabu napisu, ktere knihy si maji
> studenti precist, je to reklama? A kdyz tam date, pro
> jednoduchost, linky na amazon.com nebo vltavu, je to reklama?)

Neni, ve vetsine pripadu. Protoze to je akademicka cinnost. Udelat tam
mirror nabidky amazonu by s nejvetsi pravdepodobnosti zavdalo dotazy
po akademicnosti takoveho kroku.

> Jsou priklady jasne. A pak jsou priklady na hranici. Myslim, ze v
> tech hranicnich pripadech, by mel nastoupit zdravy rozum - a mam

Mate naprostou pravdu. Cili to ale neni o tom, ze skoly jsou blbci,
pokud nejaka pravidla maji a vynucuji. Jde o to, ze pokud mam
konkretni vec (server, stranku), zda jeji posouzeni bylo/je v souladu
s pravidly a se zdravym rozumem uplatnovani tech pravidel, a zda
neexistuje zpusob, jak vyhovet formalismum pravidel, pokud zdravym
rozumem vime, ze neco nejak ma byt. Cili mate-li konkretni pripad,
sem s nim.

Konkretne domena linux.cz mela podobny problem pri prvnim probirani
DNS, ale byl vcelku rychle vyresen, bez prilis velkych obtizi.
V soucasne dobe je pouze problem s nekterymi komercnimi prispevateli
v konferenci linux at linux.cz, kterym se nelibi, ze ta konference ma
nejaka pravidla (vychazejici i z pravidel TENu). Coz casto vede
prave k pekne dualite uvazovani, kdy se obvinovani z polohy "proc nam
nedovolujete uvadet cenu" preklapi do "vy zle skoly mate rychle linky,
tak proc z nich taky neco nemame mit" az do "vy si stahujete
a bohatnete a delate si archivy".