'komercni' servery v akademicke sfere

Pavel Urban urbanp at mlp.cz
Fri Jun 2 17:36:39 CEST 2000

Dobry den!

Dekuji na podnetne navrhy i nemilosrdnou kritiku ;-) Z obojiho si neco
vezmu. Zaroven se omlouvam za svuj posledni, opravdu ponekud 'uknourany'
prispevek; nejak jsem nebyl ve forme. Pokud shrnu to, co jsem se v tomto
threadu (zatim) dozvedel, vychazi mi nasledujici:

Je pravda, ze TEN opravdu vyzaduje, aby na pocitace v ramci neho
umistene nemely jmena z domen mimo nej. Na jednu stranu pochopitelne, na
druhou blbost (spis asi blbost).

Je fakt, ze dnesni MUDy jsou velkou vetsinou spis o hrani nez o vyuce.
Vyuka je to spis pro ty, kteri tyto veci tvori. Muzu rict, ze to vubec
neni spatna vec, v podstate je to tymova prace v podobnem stylu, v jakem
jsou vyvijeny OpenSource programy, ovsem mozna to bude opravdu malo.
Mozna by stalo za to dat lidem 'zvenku' vetsi moznost tvorit. MUDy,
konkretne LP MUDy obsahuji totiz svuj vlastni jazyk, velmi podobny C++,
ale mnohem jednodussi. Podle vlastnich zkusenosti mohu rici, ze se
clovek timhle muze naucit dost uzitecne veci a to skutecne zabavnou
formou.

Co se tyce onoho neuspesneho projektu, o tom (bohuzel) neco vim. Byl to
klasicky omyl - ukousli jsme si mnohem vetsi kus, nez jsme mohli vubec
sanci sezvykat. Vyvoj programu zadarmo je, jak jsme si velmi dobre na
tomto pripade overili, znacne specifickou cinnosti. Chybami se clovek
uci - dneska vime, ze s takovym projektem bychom nemeli sanci zacinat na
zelene louce. A take ze takove projekty potrebuji lidi, kteri jsou
schopni je efektivne vest, nikoliv jenom 'na nich delat'. Bohuzel,
takovi se dneska soustredi spis na to, jak se uzivit a tezko je mit jim
to za zle.

Plne souhlasim s nazorem, ze komercni veci nemaji na TENu opravdu co
delat. Byl bych ale opravdu nerad, aby se jejich odstranovani delo
metodou 'vyjed mi seznam odkazu a prislusne servery urizni'. Prosim
timto lidi, kteri to maji na starost - pokuste se to delat trochu
lidsteji.

Nu, a to bude asi vsechno. Jeste jednou dekuji za prispevky a tesim se
na pripadne dalsi ohlasy.

Jan Schmidt wrote:

> Dobry den,

> myslim, ze je treba premyslet, jak to udelat a ne knourat ze to nejde
> zrovna tak, jak jste si to vymyslel. Pokud si pamatuju, tak Vas puvodni
> prispevek se tyka MUDu obecne a ne "skoly hrou". Mate-li projekt
> na MUDovou "skolu hrou", vyborne - a neni pro nas problem to hostit.
> Pokud je to projekt obecne prospesny, urcite se najde hostitel -
> napriklad k vylepseni navstevnosti serveru.
>
> Hosteni mudu pro vyuku jsme uz jednou delali, ale ten projekt se nejak
> vytratil - ani slibenou prezentaci jsme nevideli. Ted je mozna
> [...]

ps: ja bych taky nesel, vubec se vam nedivim. Ja ale nic takoveho ani
rozjizdet nehodlam, uz proto, ze nic organizovat neumim a nebavi me to.
Ani jsem nechtel hledat nekoho, s kym bychom mohli neco rozjet. Mozna
casem a urcite ne ja, ale my ;-)

Pavel Urban (urbanp at mlp.cz)
MLP system disaster
Mestska knihovna v Praze - Marianske nam. 1, 115 72 Praha 1, Ceska
republika, http://www.mlp.cz