'komercni' servery v akademicke sfere

Martin Molhanec Ing.CSc. K313 MOLHANEC at feld.cvut.cz
Fri Jun 2 18:42:37 CEST 2000

> ...a ted zpet k tematu. Takze je to opravdu tak, jak jsem se obaval.
> Nadsenci z rad studentu, kteri netvori prave to, co pedagogove (tedy
> alespon jejich cast) nepovazuji za 'vyzkumnou cinnost', maji proste
> smulu. V pripade MUDu to tak je, to uz jsem zjistil davno, kdy jeste
> nejaky TEN vubec neexistoval. Pri cenach pripojeni pevnou linkou se tedy
> muzeme jit klouzat. Temhle lidem nevysvetlime, ze 'skola hrou' neni jenom
> heslo z ucebnice dejepisu. Hmmmm. Kdyz to porovnam treba se Svedskem nebo s
> USA... ale nebudu se rozcilovat, stejne to nema cenu. Tak my si zase
> [...]
    No dobre, ale zkus se na to podivat jeste jinak:

    1) Kdybys platil Inet Ty co bys dovolil svym zamestnancum ?
    2) Popravde receno, spravcum je defakto fuk co se provozuje
       na siti, rozhodnuti o tom co tam smi byt je spise zalezitost
       vedeni dane organizace. Spravci se pak holt musi tomuto
       rozhodnuti podridit.
    3) Vzhledem k dnesni dobe a technice si ja osobne myslim,
       ze nekomercni MUD server by na akademicke siti klidne
       mohl bezet, vzdyt je to defakto "zajmova cinnost studentu"
       a ta se prece podporuje. Zeptam se jinak, zkousel jsi to
       prorazit pres studentske cleny akademickeho senatu ? nebo
       studentskou unii, pokud u Vas funguje ?

  A pokud se tyce pedagogu, ano nekteri starici maji nazory jako z
praveku, ja jakozto jeste stale snad mladsi pedagog s nimi take
bojuji, ale pokud se na skolach napriklad nezvednou penize, aby na ne
chodili ucit mladi ucitele, kteri ten MUD treba jako studenti take
hrali tak se proste nic nestane. Mladi nejsou a stari do duchodu jen
tak nepujdou, naopak obcas zajistuji vyuku, protoze neni nikdo, kdo
by po nich nastoupil. Svemu oboru treba rozumeji, ale jsou proste
staromodni a nekterym vecim, jako je treba internet a pocitace
nerozumi a rozumet uz ani nechteji.

Martin

---
*  Ing. Martin Molhanec,CSc.       voice: (++420 2) 2435 2118        *
*            Czech Technical University in Prague                    *
*  Faculty of Electrotechnics      fax:   (++420 2) 2435 3949        *
*  Department of Electrotechnology Internet: molhanec at fel.cvut.cz    *
*  Technicka 2                     http://k313.feld.cvut.cz          *
*  166 27  PRAHA 6, Dejvice        Fidonet:  2:420/12.102            *
*                  C Z E C H   R E P U B L I C                       *