je nutne www.?

Michal Illich illich at empyreum.cz
Thu Mar 9 22:25:28 CET 2000

>    Duvod je jednoduchy -- ruzne sluzby mohou byt poskytovany ruznymi pocitaci,
> takze nejak musite rozlisit, zda chcete spojit se strojem, ktery dane domene
> dela WWW server nebo s jinym, ktery funguje jako FTP server. A proc by zrovna
> WWW melo byt jedinou (vice jich byt nemuze) vyjimkou, ktera se pojmenuje primo?

	Zda se mi, ze s ip adresami se dejou takove silenosti, jako:

ip aliasing - jeden stroj ma vic ip adres
proxy, firewally, ip masquerading - vice stroju za jednou ip
virtualni domeny - vice domen pod jednou ip (http 1.1+)

	ze by neco takoveho nemelo vadit

	v praxi je podle me resitelne, ze http://domain.cz/ a ftp://domain.cz/
obstaraji ruzne stroje (u velkych sluzeb dokonce obstarava vice stroju i
jediny protokol, napr. na apple.com maji pool s 4 pocitaci, kde dokonce maji
ruzne operacni systemy, tusim, ze puvodne tam byl solaris, ted probiha za behu
pozvolny prechod na MacOs)

	ja v tom nic problematickeho nevidim (nehlede na to, ze vetsina sluzeb je ted
www, pripadne, kdyz uz existuje nejaka sluzba, nepouziva mnoho ruznych
protokolu)

	Michal Illich

PS: zitra rano odjizdim na hory, odezvy budu tahat az po prijezdu, snad tu
jeste budou