jak deaktivovat identifikaci tel. cisla?

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Mon May 8 16:42:34 CEST 2000

Dobry den,

> Ovsem duvodova zprava k zakonu 101/200 Sb. rika, ze tento zakon
> (v souladu s predpisy Evropske unie) neresi udaje souvisejici
> s telekomunikacemi (coz telefonni cislo bezesporu je) a odkazuje
> v teto souvislosti na telekomunikacni zakon. Dosud neschvaleny navrh
> telekomunikacniho zakona se touto otazkou zabyva v §84-86
> (doporucuju precist a porovnat s Podminkami VOLny a s tim, co jsem
> o ucelu zaznamu telefonnich cisel napsal).

musim Vas bohuzzel drobne zklamat. Duvodova zprava totiz neni to, cim se
budou ridit pripadne urady ci soudci.
Pokud se nepletu, tak uvedeny zakon rika, ze osobni informaci je takova
informace, ktera se dotyka informaci (a tyto informace jsou lepe vyjmenovany
v dikci) o prislusnych osobach.

Bohuzel pro Vas (ci spise Czech On Line) neni ani jeden z Vami udavanych
zakonu schvalen (natoz aby byl ucinny) a soucasne, jakkoliv neprilis
aktualni normy (telekomunikacni zakon v platnem zneni a 256/92), zakony jsou
v tomto bode dost jasne.

> Mohl byste, pane Krsku, zde pro porovnani citovat prislusne casti
> podminek (smlouvy) sluzby Cesnet Basic, ktere nemohu zverejnene
> najit?

Bohuzel Vas musim zklamat. Nejsem opravnen Vam takove informace poskytnout.
Sluzby CESNET Basic nejsou v tuto chvili sdruzenim CESNET nabizeny a pokud
se nepletu, nebudou nabizeny ani nadale.

> [...]
> vytacenym pripojenim" minena veta v cl.5.4 "Ucastnik bere na vedomi,
> ze Poskytovatel nema moznost kontrolovat Ucastnikovo vyuzivani
> sluzby"? To je totiz v tomto dokumentu jedine, co ma souvislost
> s predmetem teto diskuse. Mne napadaji dve varianty: bud neni veden
> vubec zadny log pripojeni (tomu neverim) nebo veden je, a to nejen
> bez vedomi ucastnika, ale dokonce v rozporu s moznym vykladem Radu.
> O jinych udajich (napr. o uchovavani zakaznikova jmena a adresy
> s jeho souhlasem a o zachazeni s nimi) neni v tomto dokumentu ani

Zklamani podruhe. Spolecnost, u ktere jsem zamestnan, zadne smlouvy na
komutovane pripojeni nema, natoz smlouvy o komutovanem pripojeni.

> Chapu, ze za techto okolnosti je vyber providera pro zcela anonymni
> pristup k Internetu opravdu tezky :-) Mne osobne se zdaji Podminky
> VOLny v tomto ohledu nejspecifikovanejsi ... ale ovsem, ja jsem
> osoba zaujata :-)

Hm ... To je zajimave. Doufal, jsem, ze se diskuse vede na tema: Jak udelat
prislusny proces v souladu s platnou legislativou. Misto toho se mi dostalo
pouceni, ze zadny jiny ISP to (pravdepodobne take) necini.

> ANO (z tel.cisla), Worldonline NEVIM, Contactel NEVIM. Contactel
> ani neresi otazku zachazeni s mymi registracnimi udaji.

Hm ... Aniz bych se chtel zastavat kohokoliv (neb k zadnemu z vyse uvedenych
subjektu nemam zadny pravni vztah), myslim, ze jakekoliv nakladani s daty
neresi smlouva, ale predevsim zakon. :-)

> A vsimnete si prosim, ze nikdo z ostatnich citovanych provideru
> vyslovne neprohlasil, ze telefonni cislo volajiciho neloguje(!)
> .. pritom vsichni maji pravdepodobne na pristupovych bodech osazena
> takova komunikacni zarizeni, ktera jsou schopna udaj o cisle
> volajiciho prichazejici od Telecomu po lince (ISDN) prijmout
> a zpracovat.

Mluvite o pravdepodobnosti. Tvrdite, ze 'maji pravdepodobne'. Treba ale
nemaji. Stale existuje dost ISP, kteri maji nasazenou analogovou
technologii. Treba proto, ze komutovanych zakazniku nemaji tolik (delaji
byznys jinde) a proto se jim PRI pripojky kupovat nevyplati :-) Nebo naopak
maji privedeny E1 tok se signalizaci R2/K2 (doufam, ze jsem nezmotal nazev),
kde take na nekterych tocich SPT (CT) nedokazal predavat cislo volaneho.

					MK

P.S: Narazky na zamestnavatele jsou tezce irelevantni, nebot sem nepisi jeho
nazor, alebrz vyhradne svuj.