Jake pojitko

Dalibor Toman dtoman at fortech.cz
Thu Nov 16 10:26:15 CET 2000

>Tak chceme pouzit pro zacatek jako hlavni "privod" - coz by melo i uryclit
>provoz, protoze ulehci AccessPointu snad zhruba polovinu prenosu - dat z
>nasi firmy k tem AccessPointum neco jineho. Mame si vybrat mezi Ciscem
>Aironet 340 (k tomu mam k dipozici jen nejaky 3 strankovy PDF) a
>WaveAccessem od Lucentu.
>Napiste mi, prosim, vase zkusenosti a doporuceni.

pouzivame oboji a oboje slape dobre.

Aironet/Cisco
- je o neco drazsi. Jak accesspoint tak klientske karty
+ma telnet like administraci (i kdyz cisco po odkoupeni aironetu vyhrozuje v
knowledge base ze ji mit nebude), takze jej lze nastavovat/monitorovat
odkudkoliv, kde mate telnet. Take umi HTTP administraci ale to jsem pokazde
hned vypnul
+odolnejsi komunikace (ztraci podstatne min paketu)
- az do ted pekelne vazly dodavky. Uz se to rozjizdi, ale cca od konce
lonskeho podzima do prazdnin nebyly schopni dodat zadne radio :-(

Wavelan
+ levnejsi
+ do jedne skatule s AP lze strcit 2 PCMCIA karty, takze je jednoduche a
levne realizovat AP s napajeci trasou
- pokud chcete neco nastavovat/monitorovat (silu signalu) musite mit k
dispozici PC s Windows (existuji sice nejake utility do Linuxu - cely
monitoring/konfigurace je zalozen prevazne na SNMP)
- nelze zatim evidovat tok na jedne antene (radio to radio) - v prenesenych
bytech se proste neobjevi nic co nevyleze do jineho interface

Zdravi
D. Toman