Nefungujici POST.CZ?

Dan Lukes dan at tiscali.cz
Tue Oct 17 11:34:02 CEST 2000

Jiří Kuchta wrote:

> Možná podle nějakých návodů ano, ale s ohledem na bezpečnost je to
> nesprávné. Poštovní server smtp.volny.cz totiž není povinen přijímat
> poštu od neznámého uživatele (nemáte jako odesilatele jeno adresu)
> pro jiného neznámého uživatele. Normální poštovní servery mají tohle
> Výjimkou by mohlo být, kdybyste se k SMTP serveru přihlašoval se
> jménem a heslem - ale pokud vím, tak VOLný tohle nepodporuje.
>
> Správně máte používat ten SMTP server, který obsluhuje příslušnou
> doménu dle údaji o odesilateli. Obecně ani to nemusí platit, protože
> [...]

	Tady jde, myslim, o castecne nedorozumeni.

	Rada znela: nastavte forward na post.cz na svoji schranku na volny.cz

	SMTP server by nemel (a smtp.volny.cz to tak nedela) posuzovat
"prijatelnost" posty podle adresy odesilatele, protoze ta je lehce
zfalsovatelna - a adresu prijemce neposuzuje porle RFC822/To: ale podle
RFC821/RCPT To: ktera obsahuje adresu @volny.cz

	Nastaveni na volny.cz je takove, ze prijme postu ktera je bud'
          a) odesilana z IP adresy nalezejiciho do prostoru Czech On
Line
          b) je destinovana uzivateli na nekterem ze stroju Czech On
Line

	Pricemz druhy bod zpusobuje, ze na prochazi forwardovana posta z
FreeMailu (je tedy funkcni prijem), kdezto prvni nam umoznuje postu
odesilat (pokud jsme pro pripojeni pouzili dialup Czech On Line, podobne
to ale plati i u jinych ISP).

	Podana rada je tedy platna a funkcni - uzivatel si skutecne muze
nastavit forward. Pro odesilani posty samozrejme i pouziva nejlepe SMTP
server sveho poskytovatele pripojeni (ktery odesilanou postu prijme na
zaklade toho, ze je zasilana ze "spravne" IP adresy) - tedy nikoli SMTP
server poskytovatele FreeMailu.

						Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz