Nefungujici POST.CZ?

Jiří Kuchta Kuchta at dean.fee.vutbr.cz
Tue Oct 17 11:03:12 CEST 2000

Dne 17 Oct 00 v 1:03, napsal(a) Pragueman:

> pro e-maily pouzivam na svem PC Outlook Express 5.0. Mam taky
> e-mailovou schranku na post.cz. Natavene mam: POP: pop3.post.cz, SMTP:
> smtp.volny.cz (muj poskytovatel pripojeni na internet). Myslim, ze tak
> je to spravne, aspon tak jsem to nastudoval, dle navodu a dostupnych

Možná podle nějakých návodů ano, ale s ohledem na bezpečnost je to
nesprávné. Poštovní server smtp.volny.cz totiž není povinen přijímat
poštu od neznámého uživatele (nemáte jako odesilatele jeno adresu)
pro jiného neznámého uživatele. Normální poštovní servery mají tohle
Výjimkou by mohlo být, kdybyste se k SMTP serveru přihlašoval se
jménem a heslem - ale pokud vím, tak VOLný tohle nepodporuje.

Správně máte používat ten SMTP server, který obsluhuje příslušnou
doménu dle údaji o odesilateli. Obecně ani to nemusí platit, protože
některé podnikové nebo školní servery mohou pžijímat poštu jen od
uživatelů ze svých známých IP adres. Řešením by opět byl pouze
autentifikovaný přístup.
----
Ing. Jiří Kuchta   (Jiri Kuchta)
        Brno University of Technology
        Fac. of Electrical Engineering and Computer Science
        Údolní 53; CZ-60200 Brno; Europe; Earth
tel: +420-5-43167-322  fax: +420-5-43167-300   mob: +420-603-892547
mailto:kuchta at fee.vutbr.cz          ICQ:25310675
http://www.fee.vutbr.cz/~kuchta
Pegasus Mail - ceska WWW:  http://www.fee.vutbr.cz/~kuchta/pmail
Pegasus Mail - ceska konference:  pmail-cz at fee.vutbr.cz