stiznosti na hackovani

Jan Kulveit kulveit at altavista.net
Mon Apr 9 16:46:05 CEST 2001

Zdravim,

On Fri, 6 Apr 2001 19:45:55 +0200
Martin Koníèek <martin.konicek at atlas.cz> wrote:

> Ja bych se zakladnimi otukavani nebranil, berte to jako kontrolu zabezpeceni vaseho
>systemu zdarma. Nebo snad mate zajem, aby byly na Internetu miliony
>nezabezpecenych pocitacu, se kterymi si udela kdokoliv cokoliv se mu zamane.

Prisla by mi krasna predstava, ze by na internetu mohly byt miliony
nezabezpecenych pocitacu, aniz by se s nimi nekdo pousel delat,
co se mu zamane.

Zajimaly by me vase nazory na to, jake "otukavani" lze jeste
povazovat za slusne - obcas cloveku opravdu zvedavost
neda a zajima ho, kde je to ci ono pripojene, pouzity operacni
system atp.  - me mira slusnosti (spolecenske nebezpecnosti?)
prijde asi takhle...

- ping, ns lookup,.. 1 server .. vporadku
- ping, ns lookup,..  sit ... vporadku
- traceroute ... vporadku
- aktivni fingerprinting 1 pocitac ... dost drze, ale pokud neni
doprovazeno jinou aktivitou, jeste snesitelne
- portscan 1 pocitac ... hodne drze
- fingerprintig sit ... neprijatelne
- portscan sit ... neprijatelne, duvod ke stiznosti
- pokusy o prihlaseni k ruznym sluzbam motivovane
snahou zjistit verzi demona  ... neprijatelne,ale celkem neskodne
- testovani open relay smtp ...  neprijatelne
- dotazy na verzi binda... neprijatelne, ve vetsim rozsahu
duvod ke stiznosti
- primo testovani dobre znamych exploitu ... neprijatelne,
duvod ke stiznosti

Honza Kulveit