stiznosti na hackovani

U.D.C. udc_x1 at hotmail.com
Tue Apr 10 10:27:06 CEST 2001

S timto nazorem plne souhlasim.
Jen bych mirne upravil "...vyuziva v souladu s ucelem, pro ktery ji
dotycny..." na "...vyuziva POUZE ZA TIM UCELEM, pro ktery ji dotycny...".

>Ja si myslim, ze uspesny projekt se naopak pozna podle toho, ze jej lide
>zacnou vyuzivat i k necemu jinemu nez autor puvodne zamyslel.

Nechce se mi verit, ze toto nekdo napsal. Neschvaluje nahodou autor teto
myslenky i hackovani? Neni to taky vyuziti(zneuziti) projektu(serveru) k
necemu jinemu nez autor puvodne zamyslel?

>Tedy to, zda existuje nebo neexistuje priklad prospesneho vyuziti,
>je irelevantni -- dulezite je, jestli dotycne jednani nejak skodi,
>coz at jsem na sebe jak chci prisny, zjistovani verzi softwaru
>rozhodne nesplnuje.

Kdo muze objektivne vysvetlit, co znamena slovo "skodi"?? Kdyz mam napr. WWW
server na portu 80 a nekdo se mi snazi pripojit na port 81 (kde samozrejme
nic neni), skodi to? Tobe by to zrejme bylo srdecne jedno, ale me to VADI. A
kdyz mi to vadi, muzu i rict, ze mi takova cinnost SKODI. Je to muj nazor.

>Ergo zkouseni exploitu nebo nadmerne a nesmyslne zatezovani site
>(at uz scanovani vsech portu nebo fingerovani jednoho a tehoz uzivatele
>jednou za 10 sekund) za nepripustne povazuji, ale obcasne otukavani
>sluzeb opravdu nikoliv. Ano, samozrejme, mohli by ho zneuzivat
>i crackeri, ale to uz mi skoro prijde jako zakazovat prodej zelezneho
>dratu, protoze se z nej vyrabeji paklice.

Velice, velice liberalni (skoro az by se dalo rict ignorantske) nazory.

Pokusim se o jedno srovnani, zrejme bude urcite vice ci mene pokulhavat, tak
prosim o shovivavost.
V USA je celkem popularni bydlet v domecku. A kazdy ten domecek ma kolem
sebe svuj pozemecek. Soucasne tam plati zakony, ktere umoznuji obcanum (a
tudiz i majitelum techto domecku) branit sebe i svuj majetek i s pouzitim
zbrane. Tudiz, pokud by nekdo chtel napr. zkusit kliku u dveri takoveho
domecku (paralela se "otukavanim sluzeb"?), tak musi zakonite vstoupit na
onen pozemek.
Ver tomu, ze kdybys u meho domecku sel zkusit kliku (a neber to osobne), tak
bych na tebe vytahl svou legalne drzenou zbran (sice to neni mozne, ale
idealni by v tomto pripade byl tezky rotacni kulomet) a v souladu se
zakonem, v dobre vire, ze branim sebe, svou rodinu i svuj majetek, bych do
tebe vystrilel cely zasobnik (resp. cely municni pas, v pripade vysneneho
kulometu) :-)
Kdybychom si role vymenili, tak ty (soude podle tvych nazoru) bys mne jen s
usmevem sledoval, jak ti zkousim vsechny kliky, jak ti koukam do oken na
manzelku a deti a jak obhlizim tvuj majetek a kdyz bych odchazel (pln
uzitecnych informaci k pozdejsimu vykradeni, nebo i napr. uneseni ditete ci
manzelky), tak bys mi na cestu snad jeste zamaval...

UDC