stiznosti na hackovani

michal.spacek at deltaes.cz michal.spacek at deltaes.cz
Tue Apr 10 12:33:02 CEST 2001

ahoj

> Ten priklad byl samozrejme extremni, mimoto jsem avizoval, ze bude
> pokulhavat, a byl myslen castecne jako vtip - predpokladal jsem, ze i tak
> bude pochopen.
OK.

> Ma hackovani na svete misto? Ma kriminalita na svete misto? Podle meho
> nazoru bezesporu nema, nicmene vzdycky se najde nekdo, kdo se ji bude snazit
> pachat. Proto by se proti ni melo postupovat maximalne tvrde a ne ji
> omlouvat a misty az schvalovat.
dobre - budeme se bavit o tom co to je hackovani?
1.rozhodne to neni otukavani pocitace.
  - Pokud to bude kazdy den a bude me to moc obtezovat, neco s tim budu
    delat.
  - Pokud to bude jednou - nic se prakticky nedeje. Muzu si treba delat
    databazi, ale k nicemu mi to moc nebude - o tomto pripade se bavilo.
2.jak moc se da srovnavat kriminalni cinnost s hacknutim {napriklad binary
  division}, kde se vlastne nic nestane krom odstaveni uvodnich web
  stranek a hlaven upozorneni na chyby.

  Podle me toto je celkem prinosne, protoze jinak by se o to nikdo
  nezajimal.
3.neberu hacknuti pocitace a zniceni dat, nebo spionaz apod..
  To zavisi na tom, kolik je dany spravce {firma} do toho ochoten
  investovat. To by se melo brat jako kriminalni cinnost.
4.a vubec neberu v potaz pojem "hack" or "hacker"...
5.takze trosku rozumne a ne hned nekoho zavirat za to ze nekoho otukne.

To je muj nazor..

> S tim souhlasim. Ale tento pokyn k uceni se premyslet by mel byt spise
> adresovan prave tem, kteri se dopousteni neceho, co nemaji.
Jo taky souhlas.

To znamena, ze delam zakazanou vec, kdyz si chci zjistit verzi operacniho
systemu kamosova pocitace pomoci nmap s naslednym talkem na nej, kdyz je
to linux??
Ja myslim, ze ne.. I kdyz priklad je trosku chyceny za vlasy.

s pozdravem

  Michal "sKim" Spacek         	Brno, CZ, Europe
 E-mail: skim at deltaes.com
    icq: 66962942		user: debian, TeX