stiznosti na hackovani

U.D.C. udc_x1 at hotmail.com
Tue Apr 10 16:15:08 CEST 2001

>dobre - budeme se bavit o tom co to je hackovani?
>1.rozhodne to neni otukavani pocitace.
>2.jak moc se da srovnavat kriminalni cinnost s hacknutim {napriklad binary
>3.neberu hacknuti pocitace a zniceni dat, nebo spionaz apod..
>   To zavisi na tom, kolik je dany spravce {firma} do toho ochoten
>   investovat. To by se melo brat jako kriminalni cinnost.
>5.takze trosku rozumne a ne hned nekoho zavirat za to ze nekoho otukne.

Myslim, ze v podstate vubec neni dulezite, co to je a nebo co si kdo
predstavuje pod slovem "hack" ci "hacking". Podstatne je, jestli tato
cinnost, resp. protiopatreni (tedy napr. trest odneti svobody) vyvolane jako
reakce na predmetnou cinnost melo v rozhodnou dobu oporu v zakone. Z toho
pohledu je zcela nesmyslne "spekulovat" o tom, co "by se melo brat" jako
kriminalni cinnost.
A prave ona opora v zakone je v soucasne dobe problematicka (kolik zname
pripadu, kdy ceska jurisdikce pravomocne odsoudila za zmenu html souboru?).

Pokud by se (hypoteticky) legislativne "vyresil" pojem "hacking" (resp.
cinnosti, ktere tento pojem predstavuje) a "usadil" by se v (tretnim)
zakone, pak by bylo (mozna do jiste miry) mozne posuzovat (a odsuzovat) i
takove veci, jako je "otukavani pocitace". A to proto, ze tr. z. zna pojmy
"priprava k trestnemu cinu" a "pokus trestneho cinu".
Umim si predstavit situaci, kdy napr. scanovani portu by bylo mozne
povazovat a dokazat jako pripravu k trestnemu cinu (ono dokazovani bych tady
nechtel rozvadet) a spusteni napr. exploitu na opatchovanem (!) pocitaci
(tedy exploit by byl neucinny, zadna skoda by nemohla vznikout) by bylo
mozne povazovat za pokus trestneho cinu (analogie: mam neprustrelnou vestu,
nekdo po me streli, nic se mi nestane, ona osoba bude obvinena z pokusu o
vrazdu pripade ublizeni na zdravi).

Ale jak jsem rekl, toto je zatim pouze hypoteza, i kdyz pevne verim, ze
dlouho nebude.

>To znamena, ze delam zakazanou vec, kdyz si chci zjistit verzi operacniho
>systemu kamosova pocitace pomoci nmap s naslednym talkem na nej, kdyz je
>to linux??
>Ja myslim, ze ne.. I kdyz priklad je trosku chyceny za vlasy.

Byt na me, tak te zavru do nejhlubsiho zalare na 1000 let :-))

UDC