soukromi nebo iluze? Re: shrnuti...

Martin Postulka Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Wed Apr 11 14:18:42 CEST 2001

"U.D.C." wrote:

> Svuj nick pouzivam v Internetove siti 5 let a je to stale tentyz nick.
> Pouzivat nick na Internetu jsem zacal prave proto, ze jsem si uvedomil
> obrovsky rozsah teto site, jeji charakter a z toho plynouci mozny nebezpecny
> zasah do soukromi, zneuzitelnost takovych informaci atd. Myslim, ze prave z
> techto duvodu (a v souladu se svobodou a svobodomyslnosti Internetu) zacali
> lide na teto siti pouzivat nicky.

V teto souvislosti by mne zajimalo, jestli jste se nekdy setkal s realnym ohrozenim
soukromi, nebo pripadne aspon muzete ze zkusenosti vytipovat, kde a jak by k nemu
mohlo nejspis dojit. Jestli nick zasadne a vsude neni spis trochu folklor nez skutecna
potreba.
Dovedu si predstavit, ze v nekterych pripadech muzu chtit utajit skutecnou identitu,
ale pak mi to nehraje s tim univerzalnim a dlouhodobe pouzivanym nickem.
Stejne jako si jiste o mne muze ledaskdo zjistit prohledanim archivu ledacos vcetne
zajmu a nazoru, muze si podobny profil udelat podle vseho i k vasemu nicku.
Skoro bych se divil, kdybyste za tech 5 let nikdy nikde neporusil konspiraci a nezanechal
stopu, ktera by zrusila vase inkognito. Mate ovsem pravdu, ze je to podstatne nesnadnejsi,
nez kdyz se nekdo podepisuje pravym jmenem, pripadne pouziva signaturu s adresou.

Zatim jsem se ovsem realne na internetu setkal s jedinym typem "ohrozeni" a to jsou
spamy, ktere chodi bez ohledu na skutecnou identitu.

Martin Postulka