Konf. net at cs.felk.cvut.cz

Martin Bily BILY at cs.felk.cvut.cz
Mon Apr 23 20:13:49 CEST 2001

Dobry den,

od jednoho z ucastniku konference jsem dostal prilozene
upozorneni. Dovolim si reagovat verejne.

> predpokladam, ze nemate cas sledovat vsechno deni
> v konferencich, kde jste spravcem - v konf. net zacal
> jeden thread nabyvat dosti bizardnich podob... viz prilozeny

byl jsem v poslednich dnech ponekud zaneprazdnen, takze jsem nestihl
dostatecne vcas reagovat v okamziku, kdy to ponekud ujelo. Dekuji
dodatecne kolegovi Postulkovi za to, ze se role "zleho muze" ujal
misto mne a snazil se situaci zklidnit.

Muj nazor je, ze otazky bezpecnosti a duveryhodnosti do teto
konference patri. Kdo sami administrujete nejaky server ci sluzbu,
tak s touto problematikou prichazite jiste do styku stejne tak, jako
s odbornymi sitarskymi problemy.

Muj osobni nazor na pouzivani skutecneho ci smysleneho jmena:
Vlastne to tu uz zaznelo. At si kazdy pouziva sve skutecne
jmeno ci prezdivku tak, jak uzna za vhodne. Musi ale pocitat s tim,
ze podle toho se na nej a na jeho vystoupeni zde ci jinde ostatni
budou divat a prikladat mu vyznam.
Pri svem mladi ci stari patrim k pametnikum Internetu v tehdejsim
Ceskoslovensku. Se "slzou v oku"  vzpominam na doby, kdy se o
mezinarodni linku s rychlosti 19.200 delila napul sit EARN s Internetem
a zacinala se probouzet k zivotu domena .cs. Nu a od tech dob se
clovek ucil znat jmena lidi a nazvy instituci, kteri k Internetu
meli co rici.
Svet jde dal, pribyvaji nova jmena a i nekteri dnesni "teprve"
studenti jsou odborne znacne vyspeli a maji co rici. To je napriklad
videt v linuxovem svete. Nu a tim ze takovy clovek vystupuje svym
jmenem a i v signature uvadi treba informaci o svem zamestnavateli,
tak vlastne nejak vice nese svoji kuzi na trh a vice premysli, nez
neco napise. Obvykle je schopen bud korektne obhajit svuj nazor nebo
cestne priznat chybu. Podle toho i ja prihlizim k tomu, kdo a co
napsal.
Uznavam, ze mohou byt duvody ke skryti prave identity. Tezko je
posuzovat. Takovy clovek se proste k tomu rozhodl a sve duvody
povazuje za dostatecne. Povazuji za cestnejsi uzivat radeji nejaky
alias, nez se stat Josefem Novakem na nejakem freemail serveru. At tak
nebo tak, vlastni duveryhodnost si u mne bude vytvaret ponekud dele.

Dale zde pred par dny padl dotaz na tema samotneho listserveru
a velkych pismenek v domenove casti e-mail adresy. Ano, listserver
si adresy ucastniku uklada takto pozmenene a na takoveto adresy
pak prispevky rozesila. Duvod mi neni zcela jasny. Proste je to
tak a nic s tim nenadelam. Pokus o zmenu by mne stal prilis velke
usili.

S diky za pochopeni,
             Martin Bily

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at fel.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +420-2-2435 7323
Karlovo nam. 13
Praha 2, Czech Republic