Konf. net at cs.felk.cvut.cz

Martin Bily BILY at cs.felk.cvut.cz
Wed Apr 25 13:17:07 CEST 2001

Dobry den,

> 	Vy zrejme vychazite z praxe - ano, sendmail co by nejrozsirenejsi MTA
> skutecne dorucuje postu lokalnim uzivatelum bez ohledu na velikost
> pismen. Nebo, mozna, insensivitu dovozujete z RFC974 - zde se jedna

Vetsinou je myslim insensitivita v casti pred zavinacem dodrzovana.

Ale schvalne se nekdy podivejte v konfiguracnim souboru sendmail.cf
na definici dorucovaciho programu (maileru) pro doruceni do lokalniho
mailboxu. Tedy radek ve stylu Mlocal, ... F=

Mezi flagy vyjmenovane ve F= muzete jako vlastnost toho konkretniho
dorucovaciho programu uvest pismenko u. Jeho uvedenim ci vynechanim
rikate, zda se ma uzivatelske jmeno (cast pred zavinacem) pripadne
zkouset prekladat na mala/velka pismenka. (Pisu to po pameti, presneji
se to da najit v dokumentaci).

Tohle jsou sice spravne spekulace, ale v pripade listserveru
na cs.felk.cvut.cz je to trochu prozaictejsi. Ten server bezi
pod OpenVMS a puvodni podoba listserveru (jeho spravny nazev
je Mail Exchanger a resi obecne cely postovni provoz serveru)
je dost jednoducha. Seznam ucastniku se udrzuje neusporadany,
novi ucastnici se pridavaji na konec seznamu. A distribuce probiha
tak, ze listserver stvori jeden mail s milionem prijemcu.

Tohle chovani je samozrejme z pohledu doby potrebne na prvni
pokus o doruceni vsem ucastnikum neprijemne, muze to trvat
trebas i hodinu ci vice. I proto jsem si kdysi distribucni cast
listserveru prepsal k obrazu svemu. Prijemci jsou setrideni podle
domenovych adres. Pote dojde k rozdeleni adresatu na nekolik skupin
(dorucovacich proudu) a takto je to predavano transfer agentovi.
Takze neco mezi krajnimi variantami "vsechno jednim vrzem" a "kazdemu
zvlast".  A pred samotnou distribuci tady mam ruzne kontroly na spam,
zacyklene prispevky a ruzne jine drobnosti, jak je zivot prinesl.
Z puvodniho listserveru vlastne zustaly jen administracni funkce
(subscribe, unsubscribe).

S pozdravem,
      Martin Bily

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at fel.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +420-2-2435 7323
Karlovo nam. 13
Praha 2, Czech Republic